Petra Nyman Art & Design

tisdag 2 oktober 2018

Croatia Hvar here vi come! Lovely lunch på vingård!

Nu känner jag mig redo för hösten, speciellt efter att ha fått uppleva Hvar 
o Croatia  en vecka i September med goda vänner. 

Wow vilken vecka vi har haft!

Min Iphone har strulat så nu kommer alla inläggen på en gång men så får det
bli;) Huvudsaken jag får ha dom i min lilla "bebisblogg" så jag kan gå
tillbaka o titta när jag vill uppleva gamla härliga minnen  när jag sitter på hemmet.

<3


Denna resa var alltså bestämd för länge sen, i April när vi var i Cannes
o firade Anna o Pierres ett-åriga bröllopsdag.

Vi  tillsammans med brudparet blev inbjudna till våra ganska nyfunna 
vänner Marika o Dennis som driver ett mysigt hotell på Hvar, Villa Royale.
Vi lärde känna dom ordentligt på Bröllopet för snart två år sedan sen har
Marika gått o Zumbat för mig för länge sen;)

Vi reste från Karlstad tidigt på morgonen o var framme i Split runt 14- tiden.

Vi missade precis färjan över till Hvar men det gick ingen nöd på oss för
vi gick o åt en underbar salladslunch innan nästa båt gick kl 17:00.
Jag har bara varit i Hvar en gång tidigare för många år sedan då vi var med
andra vänner o seglade i Kroatien. Det är ju verkligen helt fantastiskt i Kroatien
måste jag säga. Fick beröm av en på flyget för min egendesignade resväska också;)

Kan inte fatta att jag ska få en egen kollektion hos Lise Sandal med mina
målningar, helt otroligt häftig känsla det kommer vara den dagen då de
är klara. Can´t Wait!!!!
Dennis hämtade upp oss med bil fast deras hus ligger bara ca 10 min nerifrån
hamnen men det är en jävulusisk uppförsbacke om man säger så, så ganska
skönt att få skjuts upp;)

Efter att vi fått våra fina, mysiga, stora rum  en hel lägenhet, väntade 
Marika med iskallt välkomstbubbel o snittar;)

Efter en dusch var vi klara att strosa ner till restaurangen de
bokat bord på för kvällen.
Restaurang Lune får ni inte missa om ni är i Hvar
på riktigt helt fantastisk restaurang.
Lune betyder föresten måne;)

Marika o Dennis härliga son Robin var också på besök då han
hade en veckas semester från deras nyöppnade restaurang
i Örebro. Ja det har även öppnat en restaurang Casanova där också
med samma koncept som den de äger i Karlstad.
Kan varmt rekommenderas den också:)

Detta var en matupplevelse ska jag säga er.
Har ALDRIG ätit godare fisk någonsin. Fisk som var helt färsk fångst från morgonen
o inte smakade fisk om ni förstår vad jag menar?!  Magiskt gott!!!!
Servitören transcherade (heter det så) o serverade oss var o en vid bordet.
Efterrättsfatet såg ut så här, gillar när det inte är för mycket utan 
små fina munsbitar.
Tack gänget för en underbar första kväll!
Här sitter Piff o Puff o inväntar morgonkaffet;)
Marika hade varit uppe tidigt o fixat en jättefin frukost med allt man
kan tänka sig vilja ha, men glömde fota.
Späckat program efter långfrukost var det dags att bege sig iväg på 
vinprovarlunch på en underbar vingård.

Jag o Anna!

-Vi har det bra vi här bak i bilen o vill ej va med om nån krock!

Hihi..........
Välkommen till HORA mina kära bloggläsare! ;)

Anna, jag o Marika.

Hej på dig åsnan!
Alltså det känns som att hamna i en film typ.
Marika berättade att när allt blommar här lite tidigare på våren
är det fantastiskt, det var lite sent nu men jag tyckte det var helt magiskt ändå
 <3


Här njuter vi för fullo! Hehe...
Jobbig start på dagen Marika?! ;)

Så kul att få testa deras egna viner det ena krispigare än det andra.
Så fräscha!

Tyckte min Lise Sandahl styling passade bra in här;)
Work hard!

Om vinet var gott så hur gott var inte dessa olika olivoljor!?
GUDAGODA!
Gullig servitris som berättade om allt hon serverade.... tillverkning osv
Det blev en riktig långlunch med massor av goda charkuterier o ostar.
Grillat kött o grönsaker.
Det var nästan bara vi här plus några enstaka gäster till så det kändes som de 
bara hade öppet för vår skull;)
Vi handlade med oss olivoljor, honung, o viner innan vi
åkte hem framåt seneftermiddagen.

Tillbaka på Villa Royale blev det ett uppfriskande dopp i poolen
o poolhäng.
Vyn från vår balkong. Vackert så man blir tårögd!

Vilket gäng vi är här o så familjärt o trevligt!

Vi njuter av varje sekund!

Fortsättning följer i nästa inlägg det här är bara början.......


Gud va det regnar ute här hemma i Karlstad nu!
Bra för då har jag tid att blogga ikapp våra härliga dagar här;)

Annars så skönt att jag kommit igång med träningen igen
(mår ju så mycket bättre när jag tränar)

 det blev 4 spinningpass o  ett core förra veckan. Nöjd!
O pilates här hemma;)
(måste ju få skryta lite hihi)

Igår körde jag lunchspinning bästa starten på veckan.

Nu har jag ätit frukost ägg, kaviar o Pauluns hårda sesambröd.


Inte lika kul frukost som Marikas i Hvar men ändå jävligt nöjd med det
perfekt kokta ägget!!!

Kram på er!


Hoppas ni orkat läsa ända hit!

<3

/Petra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar