Petra Nyman Art & Design

tisdag 2 oktober 2018

Party på Hula Hula i Hvar! Poolhäng på Amfora grand beach resort!

Sol, solnedgångar, bad, härliga människor, vackra miljöer, underbar mat, 
drinkar, restauranger ja det går ingen nöd på oss den här veckan damn sure!!!

Dennis skjutsade upp oss för att visa så vackra utsiktsplatser som jag ville fota.

Kolla in Borgen där uppe!

Min älskade man fick ställa upp o fota lite igen <3 Puss på dig!!!

Vill man bo på lyxhotell är det här ett alternativ Amfora Grand beach resort.
Vill man bo lite mysigare o mindre bor man hos Marika o Dennis på Villa Royale.
Här nere skulle vi ligga o sola o bada hela dagen......wiiii.

Är det inte fint så säg!!!!

Dennis skjutsade oss vidare till ännu lite fina vyer här uppifrån <3
Efter rundturen släppte han av oss i stan där vi mötte upp de andra för en
frukost på café innan vi strosade vidare hit. Marika o Dennis känner alla här typ.
Marika beställde strawberry daiquiri till oss alla denna varma septemberdag.
Jag som aldrig dricker drinkar har lärt mig att dricka två nya på denna resa hihi
Den andra kommer längre ner.

Den här räckte typ halva dan så läskande o god som ett helt isberg lixom.
Fanns även en liten vattenrutschbana o massage på hotellet.
Massage tog jag en annan dag så himla skönt då jag var väldigt stel i ländrygg o nacke.

Check this out! ;)
Ingen uppvärmd pool så man blev lite nedkyld här i.
Efter nån timme började den att smälta mer o mer
Jag, R, Anna o Pierre tog en lunch på hotellet.
 Jag o R delade på en gigantisk pizza som var klockren o Pierre o Anna åt pasta
i största tallrikarna jag sett som också var kanon;)
Marika var mätt sen frukost o Robin  hade redan intagit 
lunchen då han var hungrigare tidigare än oss.

Utan att ens åka hem o byta om skulle Marika visa oss innestället Hula-Hula
som inte låg så långt ifrån hotellet.
Har ni varit där ni som varit i Hvar? En upplevelse alltså!

Drink nummer ett jag lärt mig uppskatta på semestern är???
Åh vad heter den nu igen då? Haha denna orange lilla innedrink med bubbel.
Just det Spritzer Aperol. Fast Robin var bäst på att blanda den.
Det är ju det som är grejen med rätt delar av allting;)
Loungemusik o DJ:s.  Musik som stegras ju längre kvällen går o det slutar
tydligen alltid med värsta partyt på dansgolvet.


Dennis dök upp o beställde in massor av småplock o bubbel nu började vi
nämligen bli småhungriga igen.

Ooopsi!
Nu snart dansade folk på borden o överallt kan jag säga!
Det här stället var ju kul att besöka men kanske passat typ Bella bättre som älskar att
dansa när hon går ut men sjukt kul att se ändå. 
En oförglömlig upplevelse.

Solnedgången o ljummen septemberkväll.

Förstår att folk gillar att dansa o dricka drinkar till bästa DJ:sen som
spelade grym musik hela kvällen.

Vid 21-tiden stängde stället  för det här är bara ett förfest ställe där de flesta
kommer direkt från stranden eller båten typ.

Det är på Hula Hula det händer! 
Har aldrig studerat o iakttagit så 
många människor förut! Såå kul att se för det blir ju till slut så
hög musik att det inte går att prata med varandra.

Då är det "check" på den också! Haha...

(såhär kan det se ut under högsäsong) Bild från nätet!

Nej ingen av oss dansade  
varken borden eller på högtalarna ;)

När det är högsäsong går det inte att komma ner på bryggan
det är helt knökat med folk tydligen.

Vilken heldag! Nöjda med dagen vandrade vi hemåt genom vackra Hvar.
Somnade som små prinsar o prinsessor tidigt.
<3

Kram på er!

Ps Nu har jag bara ett inlägg kvar härifrån Croatia ;)))))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar