Petra Nyman Art & Design

fredag 17 februari 2017

Supergoda fredagsmiddagstips! En fredagspresent till dig! Ett riktigt SUPERFYND!

Ligger i sängen med kaffekoppen, dator, två doggisar som sällskap o Nyhetsmorgon. 

Nya skandaler med Trumps är ju vardagsmat varje morgon!! Hur länge kan han få hålla på? R har åkt iväg på jobb så jag ligger här i godan ro, bloggar o förbereder mitt spinningpass jag ska ha i em.

Älskar fredagar så himla härligt med spinning,  sedan åker vi hem o sätter oss i bubbelpoolen (detta är något nytt vi har kommit på senaste tiden)  med något gott att dricka innan jag går in o börjar med middagen. R handlar alltid;)  Det ska vara enkelt med fredagsmiddag jag har några tips längre ner om ni vill byta ut fredagstacosen mot något enkelt, snabbt o gott!


Mina sällskapsdamer i ur o skur <3

Elsa Chihuahua o Bonniebus Pomeranian. Wilma Jack Russel har dock lämnat sängen när husse gick upp. 
Vilket gäng! Haha. 

Jag sa på fullaste allvar en gång när vi var bortbjudna

 att Elsa ligger vid bröstet, Wilma mellan benen o Bonnie i skåran (alltså mellan min o R:s säng) 

Jösses vad vi skrattade när vi insåg hur dumt detta lät! Men ja typ så sover vi!? Hehe


Tittade på KMTI appen

Så kul när det är så fullbokade pass! 12 reserver på 80s o 90s spinningen Wii vad jag är laddad! Fredagsfeeling deluxe!

Försöker träna varje dag nu innan vi åker till Thailand inte bara mina egna pass utan även 15 med Paulo ;)

Känns så overkligt att vi ska till samma ställe som Blondinbella är nu nästa torsdag!

 Jag läser hennes blogg o blir så peppad på att åka dit, man känner igen allt från hennes blogginlägg;) Snart kommer ni få mina blogginlägg! Nej de är inte riktigt lika! ;)

 Vi har ju varit där det blir fjärde året i rad nu faktiskt på underbara Indigo Pearl men nu har de bytt namn till Slate tydligen?!

Några  dagar är hotellet fullsatt då har vi bokat en "lyxminisemester" på tre dagar  till Singapore. 

Wow vad spännande! Men som alltid har jag lite resfeber. Claes o Joseefin (o mamma) tar hand om hundarna o bor här när vi åker så det känns ändå bra! <3

Min nya lansering!

Jag är så galet nöjd med dessa små litografier som jag signerat o målat lite till på bla gulddetaljer.

Den är specialgjord för träramarna på Åhléns 12 cm x 12 cm

100:- o jag skickar den till dig! Världens minsta konstverk typ!


Ramarna som de passar till hittar ni på Åhléns HÄR!

Finns svart eller vit träram för 99:-
(dåligt foto men jag hade bråttom)
De finns även som gicléetryck som passar i IKEAS standardramar trycken är 70cm x 50cm
eller  50cm x 40cm
Även de har jag målat på efter trycket så så varje tavla blir unik.
Man kan sätta flera små tavlor bredvid varandra så fint! Vill du bli först att äga en sån här?! ;))

Trycket i mitten Keep Hope Alive där originalmålningen  som såldes på auktion till förmån för

Barncancerfonden gick för 10 000:- som BMW Karlstad anordnat

kan du nu alltså få som en minitavla för 100 spänn.

Jag skickar till dig.... det är bara att skicka ett sms 070-375 79 39 eller maila på

petranymanart@mail.com

Alternativt skriva på min Insta @PetraNymansDagbok eller @Petranymanart

Swish funkar alldeles utmärkt! Så varför inte ge er en present till er själva!

Jag kommer även lägga ut dom på min Webbshop under dagen;)

Där även originalmålningen går att köpa! Men den blir lite dyrare då! ;)


Jag brukar INTE  berömma mig själv men de här är såååå fina! Jag är sjukt nöjd!

Jag har dessutom målat på alla för att få det till en unik tavla. Perfekt fredagspresent till dig själv eller 
någon du tycker är värd lite färg i livet! <3

En annorlunda mer personlig gåbort present! Istället för blommor, vin o choklad!

Nu vet ni alla vänner vad ni kommer få av mig!! ;)))) Hihi


Nu till mitt första fredagsmiddagstips!

 Jag lagade det här igår o det blev en så fräsch o god pastasås!

Paulo tipsade om ett recept på Nyhetsmorgon men han får lite bakläxa av mig faktiskt hans blev ganska besk o min blev gudagod! Hihi

Jag fick ändra lite i receptet för att det skulle bli superduper gott! O jag lovar det blev det!


Jag hackade en rödlök o en vitlöksklyfta samt rev lite av ett citronskal som fick stekas i lite olivolja några minuter

Köp Körsbärstomater på burk så himla goda tomater.

Jag tillsatte tomaterna o mosade ihop dom lite i stekpannan.

Sen åkte en msk Pesto, en liten burk majs, en liten påse hackade spenatblad, en burk tonfisk i vatten.

Hackade oliver o ett par msk kapris.

Allt åkte i stekpannan!

Smakade av med salt o peppar o

toppade med massor av färsk persilja!


Kokade god pasta men man tar ju den pastasorten man gillar helt enkelt

(såg på Insta att man tom kan köpa färdig spagetti av sötpotatis i affären)

Jag ÄLSKAR iallafall vanlig pasta, mitt sockersug triggas inte igång av det men jag vet många som har problem med det. Det finns ju många alternativ till pasta.

Blanda ihop skiten! ;D
Och servera!

Middagen är klar!

Det tog en halvtimme att laga!

Enligt Paulo en kvart!

Haha Sååkååålart! 15 med Paulo vad annars?! ;)


Här får ni mitt recept på 

Supersnabb pasta med tonfisksås, kapris, persilja o citron

Ingredienser:
1 hackad röd lök
1 hackad vitlöksklyfta
Olivolja att steka i
1 burk med Zeta körsbärstomater
1 msk Pesto
rivet skal av en citron
1 liten burk med majs
1 burk tonfisk i vatten
2 msk kapris
hackade oliver efter tycke o smak
1 påse färsk bladspenat.
toppa med massor av persilja.
salt, peppar

Ja men det var den fräschaste pastasåsen jag har ätit på länge. Känns bra nu när man snart ska i bikinin. 

Så vill ni ha en snabb väldigt god rätt så gör det här! (nästan så jag har lust att käka det ikväll igen hihi)





På tal om bikini så var jag på bikinijakt igår eftermiddag. Det var typ bara Lindex av alla kedjorna som fått in badkläder än. Trodde det fanns året om nu när de flesta åker utomlands även vintertid.

Var så sugen på något nytt! Men men! Tycker det är svårt att beställa bikinis på nätet, det slutar alltid med att den inta passar o jag glömmer att skicka tillbaka den! Grrr,,,,,

Jag gjorde dock ett annat fynd nämligen den här fina kannan för 199:- på  Sonnelids Mio möbler i Karlstad.

De hade fått så mycket fint o jag hade dessutom fått en rabattkupong, handlar man för över 600:- så fick man 300:- i rabatt! 

Jag köpte en "klongliknande" vas också som var SUPER snygg! Ska köpa helgblommor o sätta i så ska jag visa er sen! 

Älskar att fynda!!!! 




Här kommer ett sista fredagsmiddagstips som jag lagade förra veckan så kul att byta ut den där fredagstacosen ibland! 

Det här var också väldigt fräscht o gott måste jag säga!

Missade ni det finns receptet en Spicy köttfärsrätt alá Thaistyle!


Nu vill jag bara önska er en trevlig fredag! Om ni nu orkat läsa ända hit ner vill säga ;D


Hoppas helgen bjuder på lika fint väder som förra!

Vill fortsätta att måla på min stora målning utomhus! Nu ska jag steka ett ägg o äta på hårt bröd så gott! 

Var rädda om er <3 Kramar Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar