Petra Nyman Art & Design

tisdag 14 februari 2017

Vin o Deli mässan i Karlstad! Favorit middagstips i repris!

Vilken riktigt feelgood helg jag har haft! Bella har varit hemma från Stockholm, sola i Karlstad har varit framme o jag träffade sprudlande Mamma Mia Parnevik på Vin o Deli mässan.
Lika glad o härlig som hon är på tv:n.
Jag brukar inte jaga kändisar för en bild men jag tyckte det var kul eftersom R:s stora dotter Julia känner Mia o hennes familj väl o har varit i Florida o hälsat på dom flera gånger. Så därför var det extra kul att få hälsa på henne.
Vet inte hur många som drog i henne o ville ta bild stackare!!! Men det ingår väl i tv-kändis branschen?!
Min mamma som fyllt år var det som bjudit mig på Vin o deli mässan i lördags.
Jag hittade ingen bild på henne i min telefon så jag la ut den här på Insta på hennes fina barnbarn o gratulerade henne på födelsedagen....... utan henne hade dessa godingar inte funnits till. O inte jag heller för den delen hihi

Så grattis finaste mami o mormor vi älskar dig så mycket!
<3
Har ni varit på en vin o delimässa någon gång? 
Man får ett biljett häfte med 10:- o 20:- värdekuponger sen får man ett vinglas så får man köpa små skvättar o provsmaka det man har lust.

 Champagne o lite dyrare viner kostade 20:- Jag hade provsmakat ett smakrikt Amarone vin innan jag smakade på Maria Montazamis bubblor som var väldigt lättdrucket ......smakade mest bara bubblor hihi
Det fanns ju hur mycket som helst att välja på så ibland blev det toppbetyg o ibland ett bottennapp då fick man smyghälla ut vinet eftersom man använder samma glas hela tiden.
Laila Bagges rödvin var bra mot de som blir rödblossiga o lite allergiska men tyvärr var det inget i min smak. ganska platt o intetsägande jag vill ha ett vin att smutta på som har lite eftersmak.
Vi kom dit vid 14:00 tiden så mycket folk så det gick nästan inte komma fram stundvis
Jag träffade massor av härliga, trevliga människor allt från spinningkunder till vänner o bekanta.
Mamma med många biljetter kvar hihi
Träffade mina fina föredetta kollegor Lena o Pernilla <3

Nej killen till höger känner jag inte hehe vilken blick!

Mera vin
Semlor var ju lite udda i detta sammanhang eller?
Men semla o champagne kanske inte är så dumt?!
Det här vita krispiga vinet var väldigt gott!

Det här blåa är tydligen väldigt inne nu, men nej tack det vågade vi inte testa. Tänk om vi såg ut som pappa smurf dagen efter haha. Det var en dam som stod bredvid oss som sa det! Allt eftersom timmarna gick blev alla mer o mer sociala o trevliga ;)))))
Det fanns massor av goda delikatesser, ostar, korvar mm
Egentillverkad choklad som jag köpte med mig hem för de överblivna biljetterna., 70% lakrits choklad jösses så god!
Vad sägs om Isländsk torsklever?!
Eller en minispritglass?! 
Vi hade en jättetrevlig eftermiddag med mycket mingel, skratt, jag, mamma o Tina (mammas kusin)

Charlotte, Stefan o Jamie kom precis innan jag skulle åka för Stefan skulle fixa med vår musikanläggning som inte riktigt fungerade som den skulle så Charlotte var snäll o skjutsade ner mig till CCC medan de andra fixade hemma hos oss :)

R kom o hämtade mig vid 17.30 vi åt hämtpizza o kollade Mellon.

 Benjamin var riktigt grym annars har Ace Wilders låt från förra veckan satt sig på min hjärna. 

Direkt efter Mellon var det QX- galan så det blev en riktig galakväll.
En  riktig slapparkväll i soffan helt enkelt!

I fredags när Bella kom hem hade hon önskat sig mina Wienersnitzlar med råstekt potatis o rödvinssky till middag så det slog vi till på!
Galet gott måste jag säga! Kanske något till kvällens Alla Hjärtans dag middag?

Lite pyssel men det är det värt! Först i glutenfritt mjöl o riven parmesan, sen i DET uppvispade ägget o sist i glutenfritt ströbröd. Jag körde med skinkschnitzel.
 Lite småkladdigt ;)
 Redo att stekas ca 2 min på varje sida i smör o olja så det blir frasigt o gott!
 Råstekt potatis, min rödvinssås, kapris, citron sååååå himla gott!
 Receptet hittar ni när jag lagade detta för några veckor sedan.
En mysig fredagkväll då både Claes o Bella var hemma nästan som förr hihi 



<3 Happy Valentines day alla <3







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar