Petra Nyman Art & Design

onsdag 14 december 2016

Skaldjur och julshow på Nöjesfabriken! Oförglömlig kväll!

I fredags hade R o Micke julfest för personalen. De tyckte det vore kul att göra något mer o inte bara gå o trycka i sig jansson på något julbord i stan o sen är det klart.

 Istället kom vi på i senaste laget dock att det skulle vara kul att gå allihop på Nöjesfabriken o se julshowen med Starrin pojkarna från Ack Värmland.

Biljetterna för att äta traditionellt julbord var utsålt så de biljetter som fanns kvar var  VIP-biljetter med "Havets Läckerheter"  Inte mig emot! Är inget stort fan av julbord om det inte är mammas hemlagade på julafton även om stora karlar som jobbar med kroppen säkert helst skulle vilja ha köttbullar o revbenspjäll o inte några små räkor ;) 
Julshowen var toppen! Men tyvärr blir det minuslistan för VIP-biljetterna, det var inte mycket som fungerade även om det ordnade upp sig till slut! ;)
Vi fick alltså sitta på Bar Teatral Nöjesfabrikens festrestaurang med bara ett fåtal platser på en träbänk så hård så man fick träsmak efter en kort stund.
Det var inte mycket som fungerade eftersom personalen jobbade för första gången o hade inte blivit informerade om någonting kändes det som. Vi fick till slut iallafall vår välkomstchampagne som ingick i det VIP-paket som de köpt. Det var grannbordet som kom på att det skulle vara välkomsdrink först men den kom efter att alla hade beställt in dricka. Hade vi inte sagt något hade vi förmodligen aldrig fått någon champagne. Inte för att klaga alls men lite måste man kunna kräva när dessa biljetter inte var gratis precis. 

På bardisken stod det lite lax. patéer mm, såserna var slut så vi fick be att de fyllde på o inte värst mycket att välja på heller med tanke på vad de utlovade.
Många av de anställda hade jag aldrig träffat tidigare bla  han som satt bredvid mig han åt inte skaldjur utan koncentrerade sig på drycken istället (kallade mig lite skämtsamt för prusilluskan också hihi) tyckte att jag drack dåligt med snaps (jag dricker INTE snaps har druckit kanske max 3 st i mitt liv) 
tyckte vi skulle ta en skål! Som tur var kunde Josefin lagom till skålandet byta ut min snaps till vatten haha. 
Tror han var riktigt imponerad av att jag inte bet av den utan svepte hela ! Hihi

Utan mat i magen  men med en massa snaps blev det både snapsvisor o stundvis ganska högljutt o "skål" med grannbordet. Resten vid bordet blev bara tystare o tystare! En liten enmansshow ingick i VIP-paketet ;)
Skaldjursplatån kom in tyvärr utan några verktyg så det var väldigt svårskalat förutom räkorna då!
Rörorna var goda!
En var öppnad inifrån köket!
Mycket gnäll nu men jag hade grym pms också! ;D! Tur jag hade kört spinning precis innan! Hihi
Diana vår fantastiska städerska som också var med på Tabataresan sist var där med  sin Håkan som jobbar på ETF.
Claes o Josefin var också med, Claes jobbar också på ETF håller på att lära sig både ekonomi o hur företaget fungerar ;) Han skulle dock upp supertidigt på lördagen för en futsalcup i Säffle, men de bor dörr i dörr med Nöjesfabriken så det var ju nära hem ändå:)

Kaffe o efterrätt hanns inte med inan julshowen började kl 20:30 men de gulliga tjejerna som serverade var verkligen hur bra som helst, inte deras fel att de inte blivit informerade om allt som ingick i dessa VIP-biljetter.
Vi fick ta med oss glasen in till Nöjesfabriken "Prussiluskan" o Dina! 
Han hade verkligen rätt för jag ser ju ut som prussiluskan haha
Mamma som jobbar med ekonomin på ETF o Helena Mickes fru var också med såklart!
Rena familjejulfesten det här!
<3

Servitrisen serverade avec inne på nöjesfabriken till de som ville ha! Nej jag tror inte hon provsmakar?!
Fina Josefin o Claes! <3
Vi fick två bås längs väggen!

Julshowen lyfte upp allt denna kväll! Sån blandning av musik o såna röster! 
Gå på bordet o sjunga är tydligen inne det gjorde Strömstedt också ;)

Tänk om byxorna hade spruckit?!? Shit alltså!!!
Här satt alla som hade fått biljetter till julbordet o åt innan showen började!
De fick igång publiken ordentligt! 
Både humor o massor av musik!
Finingar!

Hihi har alla som jobbar med fjärrvärme skägg o kommer från Kil?

Trevliga killar som kallade sig för ZZ-top gillade showen!




Tack för en julfest som ändå blev väldigt lyckad o minnesrik!

Kan verkligen rekommendera denna julshow men inte VIP-paketet tyvärr!

Men som sagt jag hade ju pms också! ;)

På lördagen hade jag ställt in mig på att bara gå hemma o mysa men det blev inte riktigt så.......men väldigt mysigt ändå med en spontanmiddag med våra vänner!

Kommer i nästa inlägg!

Kram o hoppas ni hade en fin Lucia igår!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar