Petra Nyman Art & Design

onsdag 28 december 2016

Julavslutning! Stallmästaregården! Uppesittarkväll!

Hej bloggen!
 Nu har jag verkligen haft många dagar bloggfritt skönt ibland att ta en liten paus men nu är jag på G igen. 
På R:s födelsedag åkte vi till Stockholm alltså tisdagen innan julafton för att titta på dottern o Balettakademiens avslutningsföreställning Revisorn som var en teaterföreställning vilket R tyckte var konstigt när de dansat i snart tre år hihi men det ingår tydligen en teaterdel i utbildningen också. 

Hur som helst var det väldigt roligt o bra. En o en halv timme gick hur fort som helst.

Vi checkade in på Stallmästaregården o tog en taxi därifrån till Balettakademien. Skönt att slippa krångla med parkering. 
Stallmästaregården är så mysigt ett riktigt julhotell, synd att det inte var lite vitt på marken dock.


Hoppat  ur taxin vid BA
Efter föreställningen var det en lycklig klass som äntligen fick ett välförtjänt jullov. Bella har räknat ner senaste två veckorna nu tror jag med föreställningar i 8 dagar  i streck.
Vi åkte tillbaka till hotellet o åt en varsin gigantisk räkmacka. Bella var varm hihi då hon haft en stor pälsmössa på sig under hela föreställningen ;D
Som ni ser var vi nästan ensamma på restaurangen alla var nog hemma o fixade inför julafton kan jag tro.
Det brukar ju alltid vara typ fullbokat här men julborden hade de i en annan byggnad tror jag?!
Bella var ut o firade jullovet med klasskompisarna senare på kvällen men kom tilbaka på morgonen för att äta hotellfrukost med oss! Lika lugnt då hihi
Kändes som de hade öppet bara för oss! ;)
Lugnt o skönt med lugn julmusik i bakgrunden
Vi checkade ut strax efter 10 o tog en repa på stan innan vi åkte till farmor o farfar i Täby
Väldigt grått ute inte det minsta juligt faktiskt! Min stickade klänning från Lise S som jag älskar då den inte sticks det minsta. Har en i grått också.



Lite juligare bild med gran i bakgrunden??? Haha


Vi åkte in till stan för att shoppa R:s födelsedagspresenter

En necessär o en cardholder. (Själv har jag en plastpåse till necessär haha)

Vi åkte ut till farmor o farfar i Täby o fikade med dom innan vi åkte hem till Karlstad. Bella skulle ha minijul med sina tjejkompisar när hon kom hem. Så mysigt att träffa dom mina fina svärföräldrar.

Väl hemma skulle granen kläs! R skulle helst vilja åka utomlands varje jul säger han men jag tror 
ändå att han tycker det är mysigt bara att han gjort en grej av det!!! <3








Knäcken  check på den (jag gjorde en tredjedels sats o det finns kvar än) men den hårdnade i år ändå!
Tycker den känns sötare för varje år. 1 dl socker, 1 dl grädde, 50 gr smör o 1 dl sirap som får koka tills den stelnar.

Skinka nyss uttagen ur ugnen  till uppesittarkvällen


Egenkokt risgrynsgröt ingen på tub

Granen klädd, ljusen tända.
Brasan brinner

Bingolotto o Bella, Claes o Josefin hemma så mysigt!

Vi fick Bingo två gånger o vann tvåhundra kronor totalt! Jippi!

Storkovan som vanligt! Hihi

Vi var  hemma hos oss på julafton eftersom morfar kanske inte orkade så länge så var det bra att han hade nära hem annars brukar vi fira hos mamma i Borgvik.

Julafton hos Nyman kommer i nästa inlägg!

Oj vad jag har softat över Julen, har knappt varit utanför dörren på fyra dagar!

När väl julafton har varit tycker jag det känns som den slappaste tiden på året, äta rester o hasa omkring i myskläder i tv-soffan mest hela dagarna.


Hoppas ni haft en GOD JUL!

Kramar Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar