Petra Nyman Art & Design

tisdag 3 maj 2016

Grand Finale i Nerja! Grottorna! Restaurang Bruxelles Nerja de Nerja!

Hej på er! Hoppas din vecka börjat toppen! Jag har glömt "varit lat" så jag har inte bloggat om Grand Finale vi hade i Nerja. Sista dagen var det lite mulet på förmiddagen.

Tjejerna drog på stan o shoppade. Jag stannade hemma har ju shoppat så jag klarar mig ettag nu. Bla en personal shopper dag med Gigi på tabataresan.
Det slutar ändå alltid med att jag tar en Lise Sandahl klänning på mig! ;) De är så vackra, sköna o oskrynkliga hihi <3

T o R åkte till grottorna som ligger bara 5 min på moppen från oss.
Skandal att jag inte varit där men jag har fått för mig att jag kommer få cellskräck hihi
Det stod massor av busslass där när de kom när de öppnade, det kommer folk från alla håll o kanter för att besöka grottorna.
Det var tydligen väldigt stort därinne. Man kan få en guidad tur om man vill.
Det får nog bli ett besök dit även för mig nästa gång vi åker till Nerja <3

På kvällen hade vi bokat bord på vår favorit kvartersrestaurang Bruxelles.
Visst är klänningen fin! <3
Häftig stenvägg på väg till restaurangen. R tycker vi aldrig kommer fram haha...
Jobbigt att vara tillsammans med en bloggare?!?
-Ta ett kort da! Ta ett kort da! Hehe............

De andra är redan framme för länge sen?!? ;)
Här har en ny affär öppnat där det fanns massor av fint!
Framme!!!! ;)))
Trevligt sällskap o massor av fnitter!

Barnen skötte sig lika fantastiskt som vanligt! Det kan ju bli tråkigt med långa middagar för barn annars men Nathalie o Charlie gnällde inte en endaste gång! <3
Burger är gott tyckte Charlie medan Nathalie valde gratinerade musslor som är hennes favorit! Hihi
Bruxelles är en belgisk restaurang, ägarna är så trevliga o maten är helt underbar. Vi har aldrig blivit besvikna en endaste gång o då har vi varit här X antal gånger kan jag säga.
Vårt favoritvin här!
De andra beställde gratinerad hummer o seafoodsallad till förrätt som tydligen var himmelsk god!
Jag åt deras gudomliga Salmon Tagliatelle.
Ika åt hummer!
Cappuccino
En perfekt Creme Brulee!!!

Vi fick ett glas bubbel on the house.
En fantastisk avslutning på en fantastisk vecka i Nerja med underbara vänner som avslutades med "fuldans" på vår altan! ;D

 Tusen tack Nerja för den här gången! På återseende!

Ses i slutet av Juli igen!

Grattis Kerstin om du läser min blogg! Hon har hyrt vårt hus veckan efter oss för att  fira sin 60-års dag med sin familj Hoppas ni får en härlig vecka med sol, bad, god mat!

Länken till uthyrningen av vårt hus hittar ni HÄR!

<3

Kramar Petra

2 kommentarer:

  1. Så mysiga dagar Tack Goa vännen ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja detta är väl en tradition nu va?!? ;D Puss goa du! <3

      Radera