Petra Nyman Art & Design

onsdag 11 maj 2016

Nerja bokat! En enkel grillmiddag på altan!

Sommarkänslan håller i sig! Wow säger jag!

Dagens bästa var ändå att både mamma, Bella, Claes o Josefin följer med till Nerja i slutet av Juli <3
Jag längtar redan över att få umgås med familjen i vårt paradis! 

Kanske finns någon vecka kvar till uthyrning om ni är sugna att hyra  Casa Nyman

Det var ju inte länge sedan vi var där med våra underbara vänner men jag längtar redan tillbaka ;)

Även om svensk sommar är härlig men den är ju inte helt pålitlig?!?

 Inte som på Costa del Sol där blir man aldrig snuvad på solstrålarna! ;D!

Igår grillade vi igen! Jag gjorde en fräsch sallad till bara!
Enkelt o gott!
Honungsmelonen smakade utomlands!

Men oj vad fjuttigt det såg ut på grillen när det bara var jag o R som skulle äta middag hihi

Lite skillnad mot när barnen var mindre då kompisarna oftast var här o man kunde grilla 22 burgare till lunchen hihi. Något större matkonto då! ;)
Vi satt ute o åt middag innan vi åkte för att tittade på fotboll på vår hemmaarena Mörmon. Första gången faktiskt på så många år!

Mango Raja är en god kall sås till kyckling som jag måste tipsa om ni inte har testat!

Det var en lugn dag igår, R tvättade bilarna o jag låg mest i solen :) Det gäller att passa på?!

Sushilunch! Enkelt o gott är mitt motto! ;)


Vi träffade bla T på fotbollmatchen.!

 Vi träffades senast i vårt hus i Nerja o de är för bruna kan jag tycka! ?!? R o T! ;)


"Hontabrun" <3 om någon fattar vad jag menar??
Det är väl mest karlstadbor som fattar detta interna skämt??! Han är väldigt brun o har bott i Marbella väldigt länge ;)


Våra söner spelar ju i samma lag för övrigt Tom o Claes o även tidigare Wille



CU vann fotbollmatchen så nu är de vidare till kvartsfinal.
 Det är ju vinna eller försvinna som gäller.
En underbar fin fotbollskväll, helt vindstilla.

Matchen var slut strax före 22 tiden då åkte jag raka vägen hem o tittade på Eurovision  hihi

Imorse vaknade vi med tuppen vid 05:45. Nu tittar vi på Nyhetsmorgon, läser tidning, dricker kaffe i sängen, bloggar, kollar datorn o småjobbar.

 En underbar start på dagen.

Jag ska till stan på fm för lite fix! ;)

Vi hörs senare! Ha en fin dag!

<3

Kram Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar