Petra Nyman Art & Design

torsdag 5 maj 2016

Grillpremiär med ny grill!

Undrar hur många som har grillat ikväll?!! Hela Sverige lever upp när solen skiner o våren känns som den är här på allvar! 
Älskar den här tiden!

Idag har vi haft sovmorgon till 9:30, sen har vi " R o Bella" kört utemöbler i släpkärran o burit till poolen samt tagit av vinterplåtarna över poolen. Claes kom förbi en sväng innan träningen. 
Vi åt lunch (alla åt olika lunch) ;)  efter det åkte jag, dottern o R till KMTI eftersom jag har ett spinningpass idag kl 15:00! 

Skönt avbrott ändå! 

Så mysigt att Bella är hemma över långhelgen även om hon stack iväg till kompisar precis efter middagen, de skulle på uteservering...... såklart!! ;) Solen skiner ju i Karlstad!! 

Imorgon släpps nya albumet med Veronica Maggio.

Musikvideon "Vi mot Världen" där dottern är med o dansar har ju inte släppts än så jag hoppas att videon släpps imorgon också!

Jag är så nyfiken så jag spricker ju! <3 <3 <3 

R o Bella åkte o handlade efter spinningen. Vi hade tänkte varmrökt lax med hjortron cremefraiche men det var stängt i fiskdisken så det blev grillade biffar istället!


Det var inte dumt alls! Premiärgrillning dessutom! ;)

Recept kvällens köttfärsbiffar på grillen!

800 gr nötfärs
100 gr fetaost
rivet citronskal av en citron
2 pressade vitlöksklyftor
1 tsk sambal oelek
1 msk kalvfond
1 ägg
2 msk grädde
smaka av med salt, peppar, cayennepeppar, five peppars,
(hade jag haft lök hemma hade jag rivit i den också)
Yummie!

Plockade några vitsippor.  Det finns massor på tomten men de är ju snart utblommade hos oss så jag får njuta så länge det varar! Känns vårigt! ;)))

Men snart blommar mina älsklingsblommor Liljekonvalj! <3


Jag la inte samma omtanke på såserna men ändå helt ok! Det smakade så gott speciellt efter spinningen! ;)

Färskpotatis (kan ha varit från cypern?!?) inte svensk ändå men ändå väldigt god o grillad majskolv!

Blandsallad, fetaost, salladslök, tomat, gurka o jordgubbar <3


R köpte grillen igår o enl försäljaren skulle det ta 45 min att skruva ihop den?!?
Drygt två timmar senare var den klar! Hihi


Nu sitter med en varsin dator i knät! Meltzer o Berg i bakgrunden! Slapp i brallan! ;)

Njuter av kvällen o känner mig härligt trött i kroppen efter dagens spinningpass.
Hade jag inte varit instruktör på passet idag hade varken jag, R eller Bella kört!

Då hade jag inte mått lika bra nu förmodligen? Man mår bra av att träna!

Imorgon kör jag (vi igen!!! R har aldrig något val när jag kör hehe)! 

Så 16:15 är ni varmt välkomna om ni har vägarna förbi Karlstad o KMTI!

Kram o njut av kvällen som är kvar! Hoppas vi ses imorgon!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar