Petra Nyman Art & Design

söndag 13 september 2015

Hemma i Sverige igen! Recept från Linas Matkasse! Me & Yogagirl!

Tänk att det redan är så många som vill hyra vårt hus i Nerja, bokningen inför nästa år är redan i full gång så det gäller att vara ute i god tid!

Resan hem gick bra förutom att det var två timmars försening eftersom det var fel på planet så de var tvungen att byta. (det tackar vi för) Flygkapten flög in 40 min så flygtiden från Malaga till Rygge tog bara 3, 20 så det var bra. När vi satte oss i bilen på väg hem kom regnet (såklart) och med det världens vackraste regnbåge jag har sett iallafall <3 Dålig bild med mobilkameran men den var helt magisk!
Vi stannade o åt mat i en korvkiosk o var hemma vid 19:30 tiden.

Tusen tack för ett underbart resesällskap Kjell o Rose-Marie!
<3 
Vi har haft det så underbart trevligt med våra förra grannar!
Någon var extra glad när Matte kom hem! <3 
Elsa som sover hos mig varje natt har bojkottat barnen o sovit i sitt hus varje natt! Hihi men inte inatt inte! Nu är ordningen återställd! Hon åt även upp både sin o Wilmas mat imorse i ett naffs, hon har säkert inte haft någon aptit när inte Matte har varit hemma?!? <3 Även om både Bella, Claes o Josefin har varit här så det har säkert inte gått någon nöd på henne precis!
Nu ska jag jobba o förhoppningsvis komma igång ordentligt med träningen igen! Jag har dock fått lite ont i foten (vet inte om jag  gått i för platta skor (flipflop) i Nerja?!?

Nästa resa som är inbokad är med vänner till New York i början på oktober, åh vad det ska bli kul!

Sen är det Tabataresan till Marbella i november som också ska bli galet kul!

Hittade en bild från den resan o var tvungen jämföra min yogapose till vänster med Yogagirls till höger! Ser inte helt fel ut ändå trots att jag bara yogat  i en vecka på förra Tabataresan vi gjorde i Maj?!? Fick godkänt av Lisa iallafall! ;))))

Nu sitter jag o funderar på kvällens middag o hittade det här receptet från Linas Matkasse!
Jag funderar skarpt på att köra Linas Matkasse ettag framöver! Jag behöver fokusera på min målning nu inför utställningen på Gustav Fröding i Karlstad.

Vad tror ni kan det här vara något?!? Vet inte om det går att få tag på alla ingredienser i affären bara?!


På återseende!
<3
/Petra

Limebakad torsk med citrongräs Koriander o kokosmjölk (jag återkommer med recencion)

1. Sätt ugnen på 150 grader.
2. Koka 1 3/4 dl ris (gärna jasminris) enligt anvisning på förpackningen.
3. Skär ca 300 g torskfilé i 2 portionsbitar och lägg i en smord ugnsform. Finriv skalet från 1 lime. Krydda fisken med rivet limeskal och 1 1/2 krm salt. Tillaga mitt i ugnen 15-17 min.
4. Krossa roten på 50 g citrongräs. Dela citrongräset så det får plats i kastrullen (i punkt 5). Finriv 1 bit ingefära (1½ msk) och 1 vitlöksklyfta.
5. Fräs allt i lite olivolja i en liten kastrull. Tillsätt 1 dl vatten1 förp kokosmjölk1/2 tärning kycklingbuljong1/2 tsk japansk soja och 1/2 tsk sambal oelek. Låt sjuda 8-10 min.
6. Skär 125 g pak soi i tunna klyftor. Tärna 1 portabello och klyfta 1/2 rödlök. Stek i olivolja i en stekpanna 1-2 min. Krydda med 1 krm salt.
7. Plocka bort citrongräset från såsen. Blanda ner 2 msk fryst koriander. Klyfta den använda limen och servera till limebakad torsk, grönsaksfräs, citrongrässås och ris.





2 kommentarer:

  1. Hej!
    Gjorde köttfärslimpan igår som du skrev om för ett tag sedan, toppengod! blev soprent i formen.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad roligt att den blev uppskattad! :-) Ha en fin dag! Kramar Petra

      Radera