Petra Nyman Art & Design

onsdag 16 september 2015

Middagstips! Spicy kycklinggryta! Högg till! Bästa salladen i Karlstad!

Nej nu får det snart vara nog! Jag har kört 3 pass sen höstschemat började! Har dragits med halsont i över fyra veckor, sen var vi i Nerja o igår högg det till i ryggen ordentligt, precis samma känsla som sist när jag hade kört  typ 100 uppvärmningar på Stadsloppet, då tog det över 4 veckor innan det gick över. Om två veckor åker vi till New York o innan dess måste jag ha mina målningar klara till utställningen. Det är bara att bita ihop helt enkelt o hoppas att det inte blir lika långvarigt den här gången! Grrr så irriterande det är att inte kunna böja sig eller knappt röra sig över huvud taget. Jag kör övningarna jag fick av Lisa sist jag hade ont. Wish me luck!

Om ni bor i Karlstad har ni väl inte missat godaste salladen i stan!? Mollys hörna på KMTI är lätt den bästa jag har ätit ändå. Det är så lagom mycket av allt! Hur kul är det när man köper en sallad o så är mer än hälften pasta?!?? 
Intagit frukosten medan jag bloggar. Finncrisp, ägg o blåbär o minst 3 koppar kaffe! ;)

Jag måste dela med mig att detta recept som jag lagade häromdan!

Recept spicy hot kycklinggryta
Ingredienser:
4 kycklingfiléer
1 röd paprika
1 gul paprika
1 gul lök
1 burk kokosmjölk
1/2 lime
2 msk riven ingefära
2 vitlöksklyftor
1 msk chilisås
1 msk kycklingfond
1-2 tsk sambal oelek (beroende hur stark ni vill ha)

Servera med ris, cashewnötter, kokt brokkoli, chilisås o limeklyftor

Jag gjorde så här:

  1. Strimla kycklingfiléerna
  2. Strimla paprikorna
  3. Hacka löken
  4. Stek kycklingen i en stekpanna med lite olja eller smör
  5. Tillsätt paprikorna o löken o låt steka med en liten stund
  6. Häll i resten av ingredienserna o låt puttra ca 15 min.



En supergod o fräsch rätt som får bli dagens middagstips!

Funderar på om jag ska börja med veckans middagstips igen som jag lägger ut på Söndagar så har man lite tips inför veckan som kommer! Vad tror ni om det? Eller är det bara jag som har svårt att komma på vad vi ska äta till middag?

Det kom förresten ett blombud, tänk att man alltid blir lika glad av blommor!

De här var från BMW som önskade mig lycka till med nya bilen! Man tackar ;)

Nu ska jag ta en Ipren o försöka måla lite!

Inga träningspass idag för mig jag har fått vikare till både Pilates o Spinningen! Jag fick lite pepp av en kollega på KMTI igår att det finns de som har värre än ont i ryggen!

Hoppas jag är bättre imorgon då jag ska ha Powerstep o Tabata  på lunchen med bästa Tietogänget!

Regnet öser ner idag också!

Men på med en podd o in i målarbubblan!

Sköt om er o ha en bra onsdag!

<3

/Petra

2 kommentarer:

  1. Gärna middagstips, kul att testa något nytt!
    Hoppas ryggen repar sig snabbt.
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns redan bättre tack o lov! Sist varade det i fyra veckor! Ja men då kör jag på det får vi se! Kramar Petra

      Radera