Petra Nyman Art & Design

söndag 20 september 2015

En underbar helg! V75! Många vinster!

Vilken härlig helg vi har haft! Julia (R:s stora tjej) o Johan kom på besök från Örebro igår. Julia jobbar i smyckes affär så det är inte så ofta hon är ledig på helgerna men äntligen kom de o hälsade på oss här i Solstaden! Ja visst har det varit ett underbart väder i helgen!

Jag, Julia o Johan som spelar hockey i Örebro men har precis opererat sig så han kunde också följa med hit så himla kul. Vi fick frågan av Pierre om vi inte ville följa med på trav då det var V75, jag har inte varit på trav sen Hjälmarn brann typ men såklart ville vi hänga på! Carlstad United spelade även hemmamatch mot Dalkurd som är serieledare men eftersom Claes haft ont i halsen trodde vi inte han skulle få spela så mycket så därför hoppade vi matchen den här gången o följde med på Färjestad travet istället!
Johan o Julia kom hem till vid tvåtiden  sen tog vi en taxi till Färjestad travet.
Alltså det här med trav var ju verkligen hur kul som helst!
Spänning även om man bara spelade för småsummor ;)

Jag vann på första spelet! Hihi Nybörjartur!
Sen var ju Pierres pappa där o gav oss en massa insidertips också! Hehe....

Fina Anna o jag! Vi hade verkligen en helt fantastisk trevlig eftermiddag med god mat spel o vin.
Hästarna var så duktiga o vackra också. Ibland gick man på snyggaste namnet? Det kan ju bli värsta skrällen om man har tur! Tror speljävulen har kommit till mig!??
Mysigt o lätt bästa bordet 5 meter från spelluckan! ;))))
Vinst igen!!!! Det viktigaste är att vinna även om det är 2 kr!?
Eller hur Julia??? ;D!
Vi åt en trerätters som smakade så gott!
Efterrätten var ändå bäst!
Julia var den enda som gick plus! En hundring o jag gick back 150:- men så mycket spänning för de pengarna så det var det värt!

Mycket nöjda efter travet tog vi en taxi hem! 
Johan kollar in LLA där Färjestad snart ska spela match! Det går dåligt för Örebro när Johan är på trav!? Förlust med 4-0 borta!
Bella hade tagit tåget hem för hon var så sugen på att träffa Julia så hon nästan grät när jag sa att hon skulle komma! Hur härligt är det inte när alla barnen är hemma! Claes var på lagfest dock så han var inte med under kvällen han var bara hem o vände efter matchen! 

Vilket grymt inhopp han gjorde!
Han fick spela sista kvarten o hinner ändå skapa målchanser. I 94:de minuten springer han förbi backarna på vänsterkanten o fixar en assist till Ludvig Gran som gör sitt första A-lagsmål Så himla roligt att ta ett poäng mot serieledarna Dalkurd!

Jag dukade fram lite småplock o delikatesser när vi kom hem från travet!
Elsa passar på att mysa med Bellsan som är hemma från Stockholm!
<3

Vi gick upp på vinden. o lyssnade på musik o kollade Youtubeklipp.
Vilken rolig kväll vi har haft med massor av skratt o surr!
 Sen var det baddags! Jag fick leta fram "bikinisar" till både Bellsan o Jullan!
 Kan man ha en bättre lördag!?
 Jag räddade föresten en padda med håven här idag! ;)
 Imorse tog vi en riktig välbehövlig sovmorgon! 

Min säng gick inte fälla ner igår så jag har typ suttit o sovit i sängen inatt! Konstigt om man har ont i ryggen liksom????

Jag åt en riktig långfrukost med dessa godingar!

Nu har alla åkt hem igen! Känns lite tomt faktiskt! Älskar ju när alla är hemma!

R har åkt till Mantorp för att åka bil fort på bana imorgon, något BMW har anordnat!

Nu dök Josefin precis upp, så skönt att inte vara själv hemma ikväll!


Hoppas du haft en lika härlig helg som jag har haft!
Ikväll blir det hämtmat från Ceylan!

<3


Kramar Petra









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar