Petra Nyman Art & Design

torsdag 1 maj 2014

En dag i veckan! 3 gånger i veckan! Eller en gång i månaden? En gång per år?!?!?

Hur ofta äter ni fisk i veckan? Jag försöker ändå få till en fiskrätt minst en gång i veckan! Borde vara många fler! Då blir det oftast den här paradrätten! Jag är urusel på fiskrätter! Sitter ni inne med något gott fiskrecept please let me know! Torskrygg är min favvofisk som aldrig innehåller några ben!
 Eller laxfilé! <3
Jag brukar lägga dem i foliepaket med lite grädde, citron, o några grönsaker! Gärna en scharlottenlök!
En skvätt fiskfond o lite vitt vin om jag har hemma! 200 gr i ugnen eller varför inte lägga dem direkt på grillen?
Min fisktallrik! Det är ju inte så herrarna i huset jublar när jag kör fiskmiddag! ;)
Jag skulle kunna äta det här varje dag! Hihi

Tillbehören är hackad spenat med lite gräddmjölk som jag smakar av med salt, muskotnöt o stevia!
Det är skillnad på spenat o spenat! Köper aldrig färdigstuvad! 

Hackat ägg o smält smör! Mmmmmmm

Fick ett tips jag ska testa nästa gång! Kör lax o torsk med stektermometer!
54 till 55 grader o fisken trillar isär! Slut på torra fiskar här hädanefter! ;)
Julklapp från KMTI ska snart komma till användning!

 
Ge mig ett gott enkelt fiskrecept!
 
Tackar på förhand!
 
<3
 
/Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar