Petra Nyman Art & Design

söndag 2 februari 2014

Thailands Alacarte buffé på Black Ginger Indigo Pearl! Thailand del 9

God morgon! Vi ligger 6 timmar före er här i Thailand så ni sover nog sött just nu! Jag hör att ni har mycket snö där hemma i Sverige! Det känns alldeles ofattbart när man sitter här i värmen dag som kväll! Det blir mycket sol o bad, god mat o dryck samt strandpromenader! Det är så som det ska vara när man har semester helt enkelt! Ska dock besöka gymet någon dag! Det ser jätte fint ut det också! Men som sagt jag fattar inte vart dagarna tar vägen fast men egentligen inte gör någonting! Hihi... I fredags hade de en helt fantastisk Thaibuffé här på hotellet!(de har det varje fredag) Fast mest impad var jag nog när jag besökte deras toalett! Wow vilket fräscht ställe! Så nu blir det en massa bilder ifrån Black Ginger mina vänner!
 Vi åkte flotte över i vanlig ordning! Hihi Blev mottagen av dansande små thailändskor!
 Ett långbord var uppdukat då vi var 13 st!
Långt mellan stolarna så det var inte lätt att föra en konversation med de lite längre bort!
Designen på hotellet är lite industrikänsla!
Kolla in servettringen!

 Det fanns hur mycket gott som helst! Så kul att kunna smaka på lite av varje!
En del mat är riktigt HOT!
 
 Allt är så vällagat!
Ett sagolikt ställe som skulle passa exemplariskt för en Bröllopsfest! ;)
 Lite wokat!
 Mera mat åt folket! Omgivningarna är så fina! Lummigt o härligt o vatten runt om!
 Så vackert hon spelade!
Man känner sig som att man är med i en novell!
Så skulle vi gå på toaletten! Ja men tjena!
Först möttes vi av två soffor!
En massa stora speglar!
 Queen Elisabeth satt på väggen!:)
 Speglar o himmel blått kakel!
 Men ändå har de lyckas behålla designen!
Kolla in toapappershållaren! Det återkommer hela tiden!
 Små ihoprullade handdukar!
Det doftar så gott!
Återigen hade vi en mycket trevlig kväll!
 Igår åt vi lunch på stranden efter strandpromenaden!
En kall Singha slank ner i värmen!
 
Innan dess skypeade vi med Bella som är på andra sidan jorden!
12 timmars tidsskillnad mellan Thailand o New York!
Hur häftigt var inte det o ligga på stranden o prata med dottern!
Teknikens värld är ju helt fantastisk!
<3
Fried rise med räkor!
Lite hot "dressing"på det!
Yummi!
 
 
Nu har vi precis ätit en mycket liten frukost!
Jag tog bara lite färsk frukt o kaffe!
Man vill ju vara hungrig när vi ska äta i tre timmar!
 
Jag sitter på ballkongen o bloggar!
 
Sen såg jag att Mellon började igår kväll!
Såg ni den? Var det bra?
Lucky me! Det går att se den här också på datorn! <3
Melodifestivalnörd som jag är! ;)
 
Nedanför förbereder de sig för veckans Sundaybrunch!
Den är mycket känd o det kommer gäster från hela Thailand hit just för att gå på deras brunch!
 
Det är dresscode! Mellan 12:00 o 15:00 pågår den!
Så nu ska jag hoppa i duschen, måla naglarna, locka håret!
Ni får se hur det var i nästa inlägg!
 
Kram o ha en fin söndag vänner!
 
Puss!
 
<3
 
/Petra


2 kommentarer:

  1. Allt ser ju alldeles underbart ut och den där brunchen är jag verkligen nyfiken på.
    Mello var ingen höjdare tyckte jag som också gillar den i vanliga fall.
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej mellon var ingen höjdare! Men titta vill man ju ändå! Hihi Nu Brunchen var Amazing!:)
      Kram på dig! Ha en underbar tisdag! <3

      Radera