Petra Nyman Art & Design

torsdag 26 december 2013

Juldagen! Steget efter! Annandagsspinning!

Juldagen är en riktig slappardag! Att hasa omkring i morgonrock o myskläder en
 hel dag är så underbart! Kolla tv o äta godis! Jag vet inte vad som hände där
precis innan julafton, men när vi kom hem på kvällen låg fortfarande
knäckformarna oöppnade vid spisen! Ja det är bara att konstatera att
det inte är någon ordning på Julen när inte Bella är hemma! Hihi 
 
Sagt o gjort! Knäck skulle det bli det här året också!!!
Ett varsitt glas glögg fanns kvar av "årets glögg" som tydligen fick
ur usla recensioner men jag tyckte den var ganska frisk o inte så sött!
Att göra egen glögg finns inte på världskartan! Hihi
Känns alldeles för avancerat för mig! ;)
Tycker om mina Orreforsglöggmuggar som jag annars brukar ha som små
blomdekorationsvasar på matbordet! :)
Juldagen 2013! Det är alldeles grönt utanför!
Se där ja! Är nog helt ensam om att koka knäck på Juldagen!
Haha!
För en gång skull blev den perfekt i konsistensen!
Morbror Leif o Gunilla kikade förbi en snabbis!
Jag var fortfarande klädd i myskläder! <3
 
Idag körde jag spinning i en timme!
Robert hängde också på!
<3
Många härliga människor var där!
 
Vilken befrielse att jag kom iväg! Även om vi hade lite andra planer ettag!
Alltså jag känner mig som en helt ny människa!
Tänk vad lite träning kan göra!
 
 
Kollade precis in morgondagens pass!
 
Heja Karlstad!
 
Det verkar som det sprätter i bena på er!:)))))))))
 
Så härligt!
 
Eftersom vi var hos kära mammi o Jan på Julafton hade vi inga rester!
Så varför inte rulla lite köttbullar när jag ändå kokade knäck! Haha
Jag är nog en av få som rullar köttbullar på Juldagen! Hihi
Gräddsås o äkta hederligt gött mos!
En skön slappardag o ingen stress!
Men som sagt det blir skönt med en vardag imorgon innan helg igen!
 
Idag är Claes ute på Tempel med kompisar!
Det är även Rocken men jag känner att det är så skönt att ta det lugnt!
Jag sitter i morgonrock o har grinat till Bonde Söker fru bröllopet!
Hormoner! Säger jag bara!
 
Jag blev även fast framför tv:n idag o såg filmen Happy Feet!
Den med pingvinerna! Åh snyft o tår i ögat även där! Hihi
 
Bella har haft en toppen Jul har vi fått rapport om!
Mycket bättre än hon kunde ana tror jag! :)))
 
Ja just det! Julklappskameran ska inhandlas i dagarna!
Jag har bara inte bestämt mig vad jag ska ha för någon än?
 
Annars fick jag en inbjudan till tjejfest!
Trrrrrrrrevligt! :)))))
 
Mys på i stugorna!
 
Kramar i massor!
 
<3
 
/Petra
 
 
 


9 kommentarer:

  1. tack ja det var ett mysigt kalas.
    hoppas du har en underbar kväll
    kraam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va du gjorde dig bra som Tomte! Snyggaste tomten i år! <3 Kram på er o God fortsättning!

      Radera
  2. Här är bara en massa slappa....törs inte ställa mig på vågen (Får sätta fart nästa vecka, och efter min födelsedag i januari blir det att ta nya tag, inget heladagenätandeimassor

    Årets Glögg tog vi idag, tyckte den va helt okej, och som sagt inte så söt, men den "vanliga" är bättre :)
    Ha det gott ! Kram Gizze

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog ingen fara med vikten! :) Det är nog mest en känsla man har bara för att man varit mätt hela julhelgen hihi! Jag håller med den "vanliga glöggen" är bäst!
      Kram o Trevlig helg igen då! :)

      Radera
  3. Underbart med så mycket träningsugna kunder.
    Kram

    SvaraRadera
  4. tackfina du
    hopas du haft en bra kväll nu
    kraaam

    SvaraRadera
  5. Så underbart,mysigt & gottit ....
    Önskar god fortsättning & gott slut på 2013/Kram Annmi

    SvaraRadera
    Svar
    1. <3 Detsamma vill jag önska dig! Kramar i massor!

      Radera