Petra Nyman Art & Design

söndag 15 december 2013

Julbrunch på Herrgård hos underbara vänner!

Hej! Trevlig tredje advent! Igår var nog första gången som julstämningen infann
sig på riktigt! Vi var hembjudna på julbrunch hos våra underbara vänner Patrik
o Diana på deras Herrgård! Det var så mysigt o fint pyntat, julmusik soft i
bakgrunden, massor av tända ljus o en behaglig värme! Barn som myste omkring
o påminde en om när Claes o Bella var små pluttisar! Sen skratt, glögg,
anrika viner o underbar mat! Ja mer jul kan det inte bli! :)
De har ett så otroligt vackert hem!
Patrik har inte tummen mitt i handen precis om man säger så! ;)
Händigare karl får man leta efter!
Det är tur för Diana som kommer med många idéer om hur hon vill ha det! Hihi
Den här Ladyn kan ge mig skratt så jag kiknar!
Helt ärligt!
Högt till tak!
;) 
 Ja men ni hajar! Slå sig ner vid det här dukade bordet!
Sååå mysigt!
<3
Jag förstår inte hur alla hinner med allting!?!
Dessutom med en massa djur på gården som hästar, ankor, höns, påfåglar,
katt, hund, kaniner!
Ja jag säkert glömt några?!? Hihi o två små pluttisbarn!
Impressed! ;)
Pierre o Anna, Molly o Dollar var också där! <3
Dollar har den perfekta höjden enl honom själv! Haha
Pierre serverar glögg i fina koppar!
Godis är gott tyckte barnen!
Och dom vuxna!!!!!! ;)
Mums!
Vi var där redan vid tre på dagen!
Så perfekt o skönt att börja i tid när man har barn!
Så kommer man förhoppningsvis i säng lite tidigare!
Elsa o Wilma var också med!
O R! Hihi
Efter glöggen fick vi smaka på otroliga viner!
Patrik är väldigt vinintresserad!
Kolla in årtalet!?!? What?
Var tvungen visa er värdinnans snygga skor!
Knallröda o så snygga!
Vill också ha!
Tyvärr dåliga bilder när det börjar mörkna ute!
 Det var ett rejält hemmalagat julbord vi fick avnjuta!
Lax, sill, röror, lammfiol, ostar, kex, korvar o en massa varma rätter!
För o inte tala om efterrätten som var en pepparkaks cheesecak!
Så otroligt god!
 
 
Vi åt så vi var proppmätta allihopa ändå fanns det massor av mat kvar!
De kan nog äta julmat ända fram till jul om de vill tror jag!!
 Sara o Anna!
Vilka trevliga tjejer!
Patrik o Ulf!
Vilka trevliga killar! :)
Jag var tvungen att följa med ut i stallet o kolla in nya tillskottet
i familjen! Vilka färger på påfåglarna som tyvärr inte framgår av bilden!
Vilka vackra fåglar!
Ja Juli är också fin! <3
 
Scooby doo hund!
 Tack kära Patrik o Diana för en mycket lyckad julmiddag!
Det bästa av allt är att de sa att det ska bli en tradition!
 
<3 <3 <3
 
Nu har jag jullov från Tieto!
Konstigt att man får julklapp av dem när man
bara skriker på dem att de ska ta i lite till! Hihi
 
Bra jobbat av Tieto den här terminen!
 
Nu ska jag bege mig till KMTI för att köra Powerstep i 75 min!
Där har jag inget jullov! Tack o lov! Hihi
 
 
Ska bli riktigt skönt!
 
Ha en underbar tredje advent!
 
På återseende!
 
<3
 
/Petra
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Det är underbart med trevliga vänner, god mat och jag kan bara hålla med. Bordet såg mycket inbjudande ut för att inte tala om vinet.
    Kram fina!

    SvaraRadera
  2. ja det var det.
    Oj så gott allt på bilderna ser ut
    mums nu blev jag hungrig
    men ska iväg med sonen till bvc så får äta något när vi kommer hem.
    Men såg ut som ni hade jätte trevligt
    massa kramar till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar fina du! Det var verkligen så gott! Ha en mysig lördag! KramKram! /Petra

      Radera