Petra Nyman Art & Design

tisdag 17 december 2013

Spinning och skinande rent hus o fönster? Rena-hem! En vecka till julafton!

Gokväll i stugorna! ;)
Hoppas ni inte stressar ihjäl er?!
Det här inlägget handlar om att göra det man är bra på!
Själv har jag prioriterat spinning ihop med 30 andra plus 14 reserver!
What har alla hjälp med hemmet!?!? Nej tydligen inte eftersom det fanns en cykel
ledig trots så mång reserver! Ni kanske behöver hjälp med hemmet?  Hihi
Att skippa träning  gör att stressen blir ännu värre iaf för mig!
Vem vill inte ha nystädat o rena fina nyputsade fönster när Julen närmar sig?!
Jag tillhör en av dem! Men måste erkänna att det aldrig blir riktigt som
jag tänkt mig! Jag behöver hjälp helt enkelt!
Vi bor i ett hus på ca 400 kvadratmeter!
Nu till jul behövde jag verkligen hjälp med fönsterputsning!
Vi har ett antal fönster! Jag försökte själv o de såg ännu skitigare ut efteråt!
;)
Hittade ett grymt företag som kunde hjälpa till med det mesta!
Nämligen! HÄR! 
Ett hett tips farmor o farfar som bor i Täby!
för tyvärr fanns de i Stockholmsområdet blir lite långt till Karlstad!
Låt nu proffsen ta vid som jag är så grymma på att städa!
Kanske årets julklapp för stressade Stockholmare! ;)
 
Jag tycker att proffs som städar är väldigt häftiga o inspirerande!
<3
Go go go!
Framförallt för
Rena Hem!
Själv svettas jag hellre på Spinningcykeln!
 
Man behöver inte krångla till allt!
 Visst var det enkelt o fint!
 
Annars har kört en FULLSATT spinning! -1 cykel!
Då hinner man mer hemma!
Så låt inte Julstressen sätta klorna i er!
Den är som bortblåst efter ett svettigt spinningpass kan jag lova!
 
<3
 Längtar så efter Bella! <3<3<3
Att man kan längta så!!!!!!!!!!!
Vi gillar julen lika mycket hon o jag! <3
Så det blir lite konstigt att hon inte kommer vara med oss i år!
Men skype finns! Tur är väl det! :)
De kommer ha så mysigt i NYC, de har redan planerat in en massa mys!
 
 
Ikväll blev det hemmagjord Pizza!
 
Det gick snabbt att få till!
Gårdagens middag kommer i nästa inlägg på Bloggen!
Eller två recept faktiskt!
 
Sen har jag hunnit med att beställa en klänning på nätet idag!
 
 
Vet ju inte om den passar än?!?!?
Förhoppningsvis blir det min nyårsklänning!
Men den såg lite kort ut?
 
God morgon/natti fina Bloggvänner!
 
KRAMAR!
 
<3
 
/Petra

8 kommentarer:

  1. Jag trodde att städhjälp var mycket dyrare, men det är det ju verkligen inte. Skönt att få avlastning då man har så himla stort hus ni.
    Hoppas klänningen passar! Jag är en hängiven e-handlare, hatar att gå i affärer, finner aldrig nåt jag gillar, men på nätet, ojoj, så mycket jag köpt! Har aldrig behövt skicka tillbaka, allt har passat. T o m skor!
    Ses förhoppningsvis på nåt pass innan jul!
    Kramis Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Paketet har kommit o jag ska snart åka o hämta det! Håller tummen! Sen bävar jag för att jag måste åka ut på stan eller Bergvik o fixa några klappar! Huga! Varför hamnar jag alltid i detta! Hihi Kram o ha en härlig lördag!

      Radera
  2. Städhjälp är guld värt hihi ...
    Ha det sååå gôtt/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det håller jag verkligen med om! Hoppas du mår bra kära bloggkollega! <3
      Ha en lovely Lördag! Kram Petra

      Radera
  3. Önskar att min man kunde gå med på städhjälp men icke han tycker visst att vi fixar 320 kvadrat själva. Även om han alltid gnäller att det är stökigt då hans fru prioriterar barn, träning och blogg FÖRE städning hihi
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj oj! Han behöver nog bli övertalad av min man! Hihi Vad vi skrattade åt din kommentar!
      Ha en härlig lördag fina du!

      Radera
  4. Skönt med städhjälp när man har ett stort hus att sköta, något jag också funderar på. Ursnygg klänning som kommer sitta som en smäck på dig vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är guld värt! Det tycker jag absolut att du ska satsa på! Jag ska hämta paketet idag får vi se hur det går med klänningen! Jag är lite skeptisk! Hihi Kram på dig fina!

      Radera