Petra Nyman Art & Design

lördag 7 december 2013

Kevin Walker idol! Zumba! Perfect Home! Dåligt samvete igen!

Hej på er! Hoppas ni har haft en bra start på helgen! Min har varit helt underbar!
Förbered er på ett långt inlägg! :D
Jag måste börja med att berätta att vi har värdens bästa städbolag!
Det är en konst att städa! Jag har testat några firmor o Diana är helt klart
den grymmaste! Inte konstigt att hon har mer än fullbokat bland kunderna!
Jag vill gå på städkurs hos henne!:) Det är så bra att få hjälp med att varannan
vecka få en grundlig städning av huset! Inte så att jag inte städar för det
gör jag jämt men att få proffshjälp är helt fantastiskt! Nu finns det säkert
många som tycker att varför gör hon det inte själv men jag prioriterar saker som
jag är bra på istället! <3  Nästa sak jag vill ta upp med er är att jag tyckte Kevin
var grym igår i Globen! Vilket charmtroll o vilken ödmjuk vinnare!
En härlig Idol enligt mig! Jag gillade Elin också!
En härlig attityd men igår levererade Kevin helt galet! Det har varit extra kul
att heja på Kevin under hela Idolresan eftersom Erik (o Jullan)
som var med oss till New York han har företag ihop med Kevins bror!
Det blir liksom extra kul då! ;) En värdig vinnare med fötterna på jorden!
 
 Igår fixade jag till lite klyftpotatis o hasselbackspotatis, kött, bea, vitlökssmör till Idolfinalen!
Claes o Albin var hemma o gjorde oss sällskap!
 Det kom lite snö till slut! Skönt när det är vitt o inte grått o blaskigt!
Vy från vårt sovrumsfönster!
 Fredagsmat på ett fat!
 Nu till mitt otroligt dåliga samvete!
 
Jag fick en kommentar på min blogg igår som jag precis har läst!
Någon har mailat mig o beställt en stor målning i maj o jag har inte
svarat! Fy vad dåligt! Jag måste be om ursäkt av hela mitt hjärta men det
var väldigt mycket mail o beställningar i maj sen Magdalena Graaf  beställt
en av mina målningar! Jag trodde jag svarat alla men tydligen har jag
missat en förfrågan!Så naturligtvis får du köpa den stora målningen
som jag nu håller på med!Den är dock inte riktigt klar än! Du får förtur!
Jag hoppas på att få mer tid till min målning! Det har blivit lite dåligt på
sistone men nu hoppas jag på att få tid igen! Jag är så glad att ni (några) ;)
uppskattar vad jag gör!Tack från hela mitt hjärta!
 
Du som skrev Anonym kommentaren!
Maila mig om du är intresserad av målningen 1*1 meter!
Den är faktiskt väldigt häftig i verkligheten!
 
<3
 
 
 
 Tänkte visa er några av våra adventsljusstakar!
Gillar den här med hjärta på!
Här ser ni vår stora hall med min änglahörna!
Änglar är också något jag brinner för!
<3
 
 I köket har jag en rund variant som jag köpte förra året!
 
I vardagsrummet har jag ställt två ljusstakar mot varandra för
att få det lite mer gediget!
 Igår kom Brorsan Eddie o Angelica levererade en beställning från Perfect Home!
(jag har slutat att sälja eftersom jag inte har tid) :)
 Det är inte bara hjärtan, änglar jag gillar utan är även
förälskad i fjärilar!
Så nöjd men min beställning av två fjärilskuddar från Perfect Home!
Nu har jag nog fått köpförbud av fler kuddar?!? På ett tag iaf! Hihi
 
 Jag hann inte blogga igår eftersom fredagarna går i ett!
Jobb, Zumba, dusch,lunch, jobb, 80s spinning, dusch, matlagning, o slapp i brallan!
Vy från Tietos träningslokal där jag kör Zumba på fredagar kl 11:00!
Man blir svettig o glad av Zumba!
Bara så ni vet om ni inte testat?!? ;)
Shit vilken fredagsfeeling! Vi fixade den nya låten också!
 
Idag har jag shoppat!
Några julklappar tom!
Och en galet snygg jacka till mig! <3
Jag visar er imorgon!
 
Nu ska jag på mitt första julbord i år på Båten med ett härligt o glatt gäng!
Dags att hoppa ur jeansen o i klänningen!
O mina Lovely Ash skor såklart!
 
Oj det börjar bli bråttom kl 19:00 ska vi träffas!
 
See you!
 
<3
 
/Petra

4 kommentarer:

  1. Oj vad många fina ljusstakar du har i fönsterna, en härlig julfeeling. Ja kuddar kan man aldrig få för många av o de med fjärilarna är superfina. Hoppas du får en riktig toppenkväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag är hopplös med alla kuddar jag köper hela tiden! Hihi Kram o ha en härlig 2:ndra advent!

      Radera
  2. Jag har nu mailat dig och samtidigt bestämt mig för att förlåta dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. <3 <3 <3 Ha en underbar andra advent! Kram Petra

      Radera