Petra Nyman Art & Design

fredag 24 maj 2013

Budapest dag 1!

Hej på er! Jag tog bloggsemester när vi var i Budapest kan vara skönt att släppa datorn ettag men nu ska jag visa er alla härliga bilder därifrån! Vi har haft så otroligt mysigt! Det var verkligen över förväntan! Vi har promenerat så mycket så jag har träningsvärk hihi! Vi åkte tidigt i måndags morse redan 04:45! Resan till Budapest från Arlanda tog bara två timmar! Vi var på hotellet vid halv två tiden!

 Strosade runt i Budapest hela eftermiddagen!
En lång färja på Donau!
Det är så mysigt med alla gamla byggnader!

 
När vi kom fram tog vi en lättluch på hotellet!
 Det här var den godaste tomatsoppa jag ätit i hela mitt liv!
Med hyvlad parmesanost!
 
Massor med caféer!

 Utanför Operan!
Fönstershopping!
 
Promenad längst Donau med älskling!

 Det fanns hur många caféer o uteserveringar som helst!
Vilken sommarkänsla!
En gigantisk Beyoncé på väggen säkert 20 meter hög!
 

 Kartmannen!
Den här bron över Donau är så vacker!
 
 Här tog vi en liten paus!
Ungersk champagne! Extra dry! Blev min favorit de här dagarna!

Kvällens middag blev stenugnsbakad pizza!
Priserna är helt fantastiska här i Budapest!
Vi hämtde en bra App Valuta.se 
Det är en konstig valuta i Ungern! 100:- svenska är 3362 ungerska!
Vi roade oss med att kolla priser på både det ena o det andra!:)
Middag med pizza, pasta o en flaska vin kostade 200:-
 
Det känna ännu roligare när allt är så billigt!
Hehe!
 
Kram Petra
<3
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar