Petra Nyman Art & Design

tisdag 18 oktober 2016

Ett år sedan mitt vernissage på Gustav Fröding! Timehop App! Spännande möte! Artisen!! Kallrökt lax o dillstuvad potatis!

Hej vänner! Tänk att det var ett år sedan jag hade mitt Vernissage på Gustav Fröding!

Älskar den här appen "timehop" som gör att man får upp bilder o inlägg ända till sju år sedan. Man glömmer ju hur mycket kul man gör hela tiden! Både från Instagram, FB o bloggen.

Då gick 10 % av intäkterna till Barncancerfonden.
Den här veckan är jag ambassadör  "kör jag för livet" en kampanj BMW har tillsammans med barncancerfonden 100:- per provkörning skäker BMW 100:- till barncancerfonden!

En riktigt bra dag i mitt liv!
Nu håller jag på med en målning som BMW kommer auktionera ut till förmån för barncancerfonden!

Vi åt kallrökt lax o dillstuvad potatis häromdan! Det tillhör verkligen en favoritmiddag så enkelt o gott! <3

Så enkelt receptet hittar du HÄR!
I torsdags efter mitt lunchpass på Tieto hade dessa godingar kommit på besök när jag kom hem!
Jack o Ika! <3
Nu är det inte långt kvar tills vi åker på Tabataresan, jag har lite ont i ryggen bara så hoppas det går över fort! Min säng är alldeles för mjuk men det är ju inte det lilla projektet att köpa ny säng?!
Bonnie är väldigt intresserad av Jack men tyvärr har han bara ögon för vår chiuahua Elsa med underbett! Haha <3
Jag fick hoppa i duschen snabbt för att hinna till ett möte som var väldigt spännande <3
Hur mysigt ställe som helst som jag helt missat! De står o bakar i öppet kök o det luktar gudomligt!
Kanelbullar som inte är av denna värld!
Artisen på Kasernhöjden alltså! <3

Vad kul det är när man får nya utmaningar här i livet o allt hänger på att man får nya bekantskaper.

Fina Lisa min kollega o vän sen länge o fina Emma som jag lärde känna mer via Dianas möhippa o sedan deras bröllop i Frankrike. Hon har tränat för mig för länge sen <3

Möten med människor kan verkligen leda till så mycket spännande, söta Sofie var också med på mötet men hon skulle iväg o träna (mycket duktig höjdhopperska Sofie Skoog) så hon var tvungen att rusa,
Hemma blev det latmans middag iform av sibyllas kokkorv med bröd, eget potatismos, räkröra, bostongurka, rostad lök, västerviks senap o ketchup.

Sen barnen har flyttat tycker jag inte det är lika noga med middag längre! Haha

Jag får nog ta tag i det igen, men ibland saknas verkligen motivationen i köket!

Ikväll tror jag mig ha en plan ändå!

Sköt om er måste visa vilken underbar middag vi fick hos Anna o Pierre i helgen!

Den var WOW god!

Sköt om er!

Kommer fler inlägg snart! Dålig på att blogga har jag varit också!

<3

/Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar