Petra Nyman Art & Design

fredag 28 oktober 2016

Avsmakningsmeny på Chefs Table o Hockey i LLA! En gammal klassiker!

Godmorgon på er! Nu äntligen har jag sorterat alla foton o tänkte blogga ikapp. Förra veckan gick i ett då jag var ambassadör för kör för livet. Min målning som auktioneras ut av BMW är uppe i 6500:- o den avslutas på  måndag kl 14:00 så än kan ni bjuda (alla pengar går till barncancerfonden) HÄR!

Förra onsdagen var vi på Hockey hör o häpna men det var avsmakningsmenyn vi var mest intresserade av:)
 Sist vi var på Chefs Table var vi helt tagna av hur fantastiskt det var HÄR!
Så därför hade vi bokat in ett restaurangbesök här igen,
..........med Lisa o Magnus, Pierre o Anna. Anna fick tyvärr förhinder så hon stannade hemma.
Himla mysig restaurang det här, så skönt att kunna sitta  o prata i en vanlig samtalston då det inte är så många bord väldigt mysigt o ombonat dessutom.

Vi hade sju rätter framför oss, vi fick en välkomstdrink när vi kom men den delade jag med mig till grabbarna hihi sen var det dags för första rätten som var en riktigt god en soppa med jordärtkocka o ärtor tror jag till den serverades iskall champagne.
Betyg 4,8 av 5 (fast Lisas är det lite mer sting i)
Rätt nr två var något med gula betor med ett citrusöl det får betyg 3 av fem.

Men trevligt har vi! ;)
Rätt nr tre var tyvärr ett riktigt bottennapp! Pilgrimsmusslor med rom som smakade alldeles för mycket fisk o ett vitt vin som vi alla tyckte skar sig till rätten. Mycket märkligt då vi var där sist var vi helt imponerande hur vinerna passade så bra ihop med rätterna.
Jag orkade inte ens äta upp så för mig blir det betyg 1 av 5.

Manne offrade sig på det som var kvar av pilgrimsmusslorna hihi vi brukar alltid dela när vi är på restaurang hihi.
Nytt vitt vin o en av höjdarrätterna på den här avsmakningsmenyn, det här var fräscht o gott! 
Betyg 4 av 5.

Kocken lagar mat i öppet kök det gillas.
Kocken kommer också ut o presenterar varje rätt innan den serveras o servitrisen presenterar vinet.
Här är varmrätten på G

Första röda vinet serverades till varmrätten som var dagens godaste rätt, köttet smälte i munnen.
Betyg 4 av 5.

Börjar bli många glas nu! Haha men jag som "kör för livet" den här veckan smuttade bara på vinet.

En härlig kväll mitt i veckan med trevliga vänner är inga fel.

Det finns ingen så rolig som Manne hans ansiktsuttryck är obetalbara hihi
Bättre kan du!!!!!
Sådär ja nu kom bloggleendet! ;)

Efterrätten var sista rätten o tyvärr inget i min smak! Jag är ju o andra sidan ingen dessertmänniska.....
Men väldigt fint upplägg! 
Betyg 2 av 5

Nu är jag väldigt hård men när man var så supernöjd sist är det lätt att man blir lite besviken när det inte var lika bra meny den här gången.
Pierre beställde in en gammal klassiker till männen en Hot Shot!

Usch! Kämpa Manne! Haha....

Det blev förlängning! 

Tyvärr ingick INTE den i vår budget så vi tog en gemensam taxi hem efter tredje perioden!;D! Hihi

Färjestad vann på straffar till slut så allting gott!

Tack för en toppentrevlig kväll mitt i veckan kära vänner!




Idag är det fredag vi ska på födelsedagsfest ikväll o imorgon åker jag till Marbella på Tabataresa!

Har några inlägg till att blogga ikapp först bara!

Kram Petra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar