Petra Nyman Art & Design

onsdag 19 oktober 2016

Bortbjudna på lördagsmiddag! Bortskämda deluxe!

Att vara bortbjudna till härliga vänner o få sätta sig vid dukat bort är fantastistk lyxigt! 

Alla hundarna skulle också få följa med enligt begäran :)
Claes kom o skjutsade oss till stan


När vi kom fram  bjöds vi på välkomstbubbel redan i dörren o så goda snittar. Med lax, pepparotsost med lite wasabi i så det var extra sting. Samt med getost, honung o pinjenötter.
Till förrätt det här kommer jag sno rätt av för hur gott var inte det här.
Nu har jag inte fått receptet än men det kommer det lovar jag.
Pierres syrra o man var också där med deras barnbarn som vi varit i Thailand med tillsammans med Pierre o Anna.
Det bjöds på rawfood tunt skivade grönsaker med den här dipsåsen o sojasåsen, samt grillad halloumi.
Här ligger de tunna risbladen i blöt så vi kunde göra små rullar.
Gosungar Molly, Linnea o Jonis! <3
Det här var verkligen det godaste o fräschaste jag ätit på länge! Sitta o plocka ihop sin egna lilla paket.
Josis älskade att Elsa parkerade sig i hans knä o sa att skulle han skaffa hund så skulle det vara en chihuahua hihi
Efter förrätten gick barnen o männen o badade bubbelpool innan varmrätten
Här ligger de o myser! <3
Delar av familjen Eklund, Anna, Pierre o Molly!
Det fixas i köket till varmrätten!
Så fint dukat!
Det här köttet hade marinerats i flera dagar innan Pierre la det på grillen så det var så otroligt mört o gott1
Rödvinssås!
Jonis börjar bli trött efter middagen men Elsa o Wilma viker inte från hans sida! Hihi
Vi fick glass o varma hallon till efterrätt perfekt avslutning även om vi var mätta redan efter snittarna o förrätten.
Vi skrattade så vi grät! ;)
Sen kom vi på att vi hade en sak att fira! Hihi
Skål för Anna o Pierre!
R o Pierre!
Ja behöver inte säga att vi hade en grymt trevlig kväll med dessa härliga människor!
Fina Anna o jag! Gud va vi skrattade! Balsam för själen verkligen! Hihi
Vilken kväll! Vi var där redan vid 18;00 tiden så vid 01:00 var det dags att ta en taxi hemåt.
Tom Bonnie började gäspa hihi

Skönt ändå att det inte blev för sent även om vi säkert skulle kunnat stanna flera timmar till så trevligt som vi hade,  dagen efter skulle vi på fotbollsmatch också  då kan man inte vara för trött även om inte matchen började förrän 15:00.

En perfekt helg i vänners sällskap <3


Nu ska jag måla på tavlan till barncancerfonden sen ska jag åka o fika hos morfar med mamma.

Ikväll ska vi på hockey med Pierre o Anna , Lisa o Magnus!

Vet inte om vi kommer titta så mycket på matchen för vi ska på avsmakningsmeny.

Vi ska vara där redan klockan 17:00 så nu måste jag sätta fart. 

Bästa restaurangen i stan Chefs Table på Lövbergs Lila Arena.

Vi vaknade redan 05:30 imorse hihi vi har lagt oss runt 22 varje kväll den här veckan jag som normalt sett är kvällmänniska tycker det är så skönt att gå o lägga sig i tid. Kanske har med åldern att göra hihi

Ont i ryggen har jag också det är väl det enda tråkiga just nu. Bella är fortfarande i NY o det är strålande väder så härligt för dom.

Ha en fin lill lördag! 
Den här veckan är det fullt upp då jag kör för livet!

<3

Kram Petra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar