Petra Nyman Art & Design

måndag 19 september 2016

Paris! Buddha Bar hotel! Hot like hell! Louis Vuitton! Triumfbågen! Champs elysees!

Vilka upplevelser vi har haft......... så mycket att smälta från vår resa. 

Nu har jag äntligen börjat sortera mellan alla hundratals foton. Dålig uppkoppling på slottet men nu kommer det dundra in inlägg ifrån vår resa o Bröllopet på slottet <3

Måst dela upp det i flera inlägg;)
Vi reste alltså från Arlanda förra måndagen o var framme i Paris vid 13:00 tiden.
(köpte nya solglasögon från Dolce Gabbana på flygplatsen då jag glömde mina hemma) Va syyyynd!!! Hihi
Efter mycket om o men hade vi fått hyrbilen R hyrde för 3 månader sen men den var ändå inte klar när vi skulle hämta ut den?!? Hmm

Personalen vid Avis var dock väldigt gulliga o när de såg R:s otålighet (vi ville ju inte missa hela dagen i Paris) då frågade han om vi ville ha ett kallt glas vatten! Haha trodde nog vi hade vätskebrist! Hihi

Ett par mil till hotellet! Här åkte vi förbi Zlatans gamla Arena
Inte lätt att köra bil i Paris med värsta trafikrushen vid 16- tiden och en navigation som beskriver de franska avfarterna, gatorna på svenska så kul det lät;)

Bilen behövde vi bara lämna utanför hotellet på gatan, personalen som var fantastisk serviceminded tog hand om den tack o lov.
Vilket härlig hotellrum vi fick, sängarna var väldigt sköna dessutom.

Vem behöver inte en fläkt till rumpan bara det!!!!!! :D What???
Vi skyndade oss ut på stan så fort vi slängt in väskorna på hotellrummet.

Stekhett i Paris denna dag
35 grader i en storstad är varmt det kan jag lova!

Vi promenerade till Champs elysees

Så många affärer man ville kika in i längs vägen;)
Fick stå i kör för att komma in till Louis Vuitton, värre än Ullared! Haha men skam den som ger sig! ;)

Var tvungen att vara lite busig eftersom det är fotoförbud!
 Vilken häftig affär i flera våningar precis som Ullared?!

Vi behövde lite energipåfyllning, en ceasarsallad o titta på folk an vara det bästa jag vet! Älskar att sitta o titta på folk.

Det är ju måndag så R var tvungen att ta några jobbsamtal ;)


<3

Skobyte! Svullna, varma fötter med ett par avvaktande skavsår!!!
Ville inte tränga mig då det var en bröllopsfotograf bredvid!
Lite ögongodis för R också! <3
Paris är så vackert med alla fina smidesbalkonger 

Hot like hell! Tror aldrig jag varit varmare än vad jag var i denna stund?
Vi tog en vätskepaus mitt emot vårt hotell, jag kan lova det var den godaste ölen i mitt liv!

Sen gick vi över gatan in till rummet o tog en dusch o fixade till oss inför kvällens middag på hotellet!
Kommer i nästa inlägg! ;)

Nu laddar jag för min lunchspinning på KMTI!

Så skönt det ska bli, nu har jag träningsabstinens efter förra veckans utebliva träning!

Kika in lite senare så kommer massor av fler inlägg, har inte ens bloggat klart om dag ett än! Hihi

Ha en bästa start på veckan!

<3

/Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar