Petra Nyman Art & Design

måndag 8 februari 2016

Helgen som gått! Mellofest! Goda snacks till bubbel! Sjötunga Walewska

Oj vad helgen gick fort! Lika fort som swish! :)
Som tur är kör jag min spinning på måndag lunch vilket jag trivs så bra med. Man får en grym start på veckan helt enkelt! Jag köper alltid med mig fräscha sallader från Mollys Hörna efter passet. Perfekt!
Jag har fortfarande en envis förkylning som inte riktig vill släppa. Igår gick vi o la oss kl 22:00 (vet inte när det hände senast) o somnade direkt o vaknade inte förrän 07:30. Då trodde jag typ att jag sovit 3 timmar men nej då hade jag sovit i 9 1/2 timme. Jag kommer inte ihåg att jag varit vaken en enda gång under natten. Ändå har jag känt mig lite trött idag. Spinningen piggade upp lite ändå! ;)


Jag laddade för Mello i lördags. Jag älskar direktsändning, musik, scenkläder, dansare o show.
Jag gillar festligheterna helt enkelt, men i ärlighetens namn så är det förspelet som är bäst hihi.
Jag gillade Ace Wilders låt antagligen för att det går att köra spinning till den?!? Hehe

Jag stod i köket halva lördagen, skönt när man inte har någon brådska .

 Jag gjorde lite snacks till den iskalla champagnen så gott o enkelt.

 Salta lantchips, lite cremefraiche, hackad rödlök o kalix löjrom.

Champagne i glaset, sjötunga walewskan står i ugnen.
Nej paljettklänningen för att komma i rätt mellostämning åkte INTE på utan myskläderna förblev på. Hihi

Prisvärd  torr Champagne HÄR!


Min paradrätt av fiskrätter!

Receptet hittar ni 


Vi hann äta precis innan mellon började.
Vi drack ett gott Chablis vin till.

Kandelabrarna tända! Fatta vilken härlig mellofeststämning jag fick till! ;D!
Gissa vilken dag det såg ut så här på middagsbordet!??
It´s Friday!

Jag har gått omkring osminkad i myskläder typ hela helgen!

Så skönt!

Hoppas er helg varit bra!


Idag  kommer Linas matkasse för första gången. Leveransen skulle komma mellan 17 o 22 så jag får nog åka o handla middagsmat till kvällens middag ändå. Dessutom har mina nya tallrikar kommit så jag vill ändå till Ica o hämta ut dom ;))))

Men imorgon kör jag Linas!

Ha en bra start på veckan!

<3

Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar