Petra Nyman Art & Design

lördag 30 augusti 2014

Träning! Bästa jobbet! Underbara helg!

Trevlig lördag på er! Tänk att jag fortfarande kan förvånas över hur bra jag mår efter träning efter alla dessa år! (det borde jag väl veta vid det här laget) Jag är ju en människa som har lätt för gråt o mycket empati för andra människor! När jag hörde att Magdalena Graafs äldsta son dött i en tragisk olycka kommer oron över hur ska man kunna skydda sina barn från allt elände som finns i världen!? Som mamma är det obegripligt hur man kan överleva något sådant! Det måste man såklart speciellt om man har fler barn att ta hand om men vilken fasansfull smärta! Livet blir aldrig mer som det var! <3 All kärlek till familjen! Jag har ju läst hennes blogg i många år nu så det känns nästan som man känner henne! Hon har ju dessutom köpt en av mina målningar! <3. Igår innan jag skulle åka till träningen hörde jag ett återkommande hjärtskärande skrik. Ett dödsångest skrik! Jag såg två rådjur en mamma med sitt kid stå o grymta o det kom mörka ångestladdade ljud samtidigt som det hysteriska skriket fortsatte! Vi såg grannar strömma till o tydligen hade ett litet rådjurskid fastnat i grannens staket på något sätt! Jag tror dock att de fick loss det vettskrämda lilla djuret så det hela slutade lyckligt! <3 Så det var en något uppstressad madame som åkte till KMTI för att leda dubbelpass! Först ut var min 80s 90s spinning! Så befriande när man känner att oron o stressen sakta men säkert försvinner från kroppen allteftersom hjärtat får jobba o kroppen bli varm! Gamla nostalgilåtar o underbara deltagare gjorde susen! 
 Efter spinningen gick jag på övervåningen o körde Zumba med ett annat glatt gäng!
Tusen tack alla underbara deltagare för att ni kommer o tränar med mig! <3
Visst är det en fin sal! Älskar alla björkar i bakgrunden!
 Sedär ja vad två timmars träning kan göra med humöret!
 Jag kikade ner på vår konstgräsmatta där Marcus körde cirkelträning i kvälls solen!

R hade överraskat o köpt oxfilé till kvällens middag framför Kristallen!

Nu ska jag snart sätta på datorn o kolla Everysport som har direktrapportering från dagens match
Carlstad United- Tibro (sjukt spännande o se om de går upp till division 1 i år).
Fotbollsmorsan håller alla tummar o tår för det!

Bella trivs så bra i Stockholm på balettakademien även om det är sjukt jobbigt så det glädjer mammahjärtat! <3

Ikväll ska jag testa ett nytt kycklingrecept! 
Jag lägger ut receptetet om jag tycker det blir mumsigt!

Take Care!

<3

Kramar Petra

2 kommentarer:

  1. Men så fruktansvärt, min största rädsla är ju såklart att det skulle hända något med mina barn.

    Jag har precis gjort två nya spinningpass, så frågan kom lägligt. Jag har mycket remixer på mina pass men en jag hittade på iTunes och blev alldeles kär i är one republiks låt love runs out.
    Kram och trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den körde jag på mitt senaste spinningpass i tisdags!;D Vi föll för samma låt så kul! Så gärna fler förslag! ;) Nej att det ska hända ens barn något finns inte på världskartan! <3
      Ha en härlig lördag fina du! Kram Petra

      Radera