Petra Nyman Art & Design

fredag 8 augusti 2014

Barndomsminnen!

Jag glömde att Bella o jag åkte ut o fikade hos morfar (gammelmorfar) ute vid sommarstugan vid Bomstad!
Tänk att vara 92 år o kunna flytta ut till sommarstugan från lägenheten inne i stan sommarhalvåret!
Han blev så glad när vi hälsade på! Mysigt att sitta o prata med honom i lugn o ro! Det blir alltid så mycket surr när hela släkten samlas då har han svårt att höra!
Här ute vid Bomstad firar vi varje midsommarafton! Traditon i vår släkt! Han berättade att han varit till Skutberget o badat med några gubbar! ;) Bella frågade hur han tog sig dit? Jag cyklar sa han! Okej! Cykla är ju ganska jobbigt bra gjort morfar! En riktig krutgubbe! Bella frågade om han hade hjälm? Hjälm Nesch! Han tyckte vi måste hälsa på honom innan Bella åker till Amerika också! 
<3
Min fina morfar som är min stora fadersförebild!
Det regnade så vi satt inne i stugan! Morfar hade bakat både bullar o kakor! Den enda i släkten som har hembakat tror jag?!?
 Stugan ligger på en liten halvö! Man måste gå över en brygga! 
Fatta att jag alltid var här varje sommar som barn! Morfar har varit här ända sedan han var barn!
Så mysig stund vi hade! Han blev så glad när vi hälsade på!
Kul! Det borde man verkligen göra oftare!

 Gårdagens middag blev en lite lyxigare köttfärssås!
Receptet hittar ni  HÄR!
Annars har vi kollat på film på kvällarna! Inte mycket på tv:n direkt!

Nu kom våra förra grannar förbi en sväng så vi bestämde oss för att gå ut o äta en bit mat ikväll vid Ankdammen! Bella åker till Jönköping o ska träffa kompisar hon lärde känna i NYC som ska hålla dansklasser där i helgen! Fortfarande förkyld! Men dansa det ska hon! <3
Imorgon spelar CU hemmamatch på Klasmossen! Självklart ska vi dit o heja!

Ha nu en mysig fredagkväll!
Jag ska hoppa i duschen pronto!

<3

/Petra

1 kommentar:

  1. Härligt att vara så pigg vid den åldern. Håller tummarna för att det gäller oss också.
    Kram

    SvaraRadera