Petra Nyman Art & Design

torsdag 14 augusti 2014

Skärgårdslinjen i Göteborg! Skaldjursfrossa! Nyfunnen vän på tåget!

Nu fortsätter jag förra blogginlägget här! Blev så jädra långt annars! Hihi
Sämre jobb kan man ha!? Men skoja så underbara kollegor jag har  i SVG! Jag var hos mina underbara kollegor på deras avd i Mölndal o körde Gustavutbildning! (ett stort dataprogram för Studieförbund om nån undrar?!?)
 Eva som är boss är så otroligt gullig! Jag jobbade som kundansvarig (ekonomi) åt deras avdelning innan jag valde att gå ner till 25 % o bara jobba med Gustav (dataprogram) o jobba mer med träning!

Det vattnas i munnen! Jag o Linn som också jobbar där vart alldeles till oss o fotade till Insta o blogg! Hihi..... Kul med någon som förstår en! Haha Men visst ser det otroligt läckert ut! Vilka skaldjur! My god!
 Jag kom alltså till Mölndal i tisdags eftermiddag med tåget!
Checkade in på det supertrevliga hotellet Scandic Mölndal! Kan varmt rekommendera detta hotell om ni är i krokarna! Deras mat är verkligen suverän!

Piffade till mig lite på rummet! Plus att jag ville förbereda morgondagen så lite datorjobb blev det också! Vi skulle ju ut i Göteborgs Skärgård o inte komma hem förrän vid 23:00 tiden!
När jag tittar i resväskan hittar jag inte linnet jag skulle ha under kavajen?!? What!? Sprang ner till repan o frågade om det fanns någon klädaffär i närheten! Som tur var det inte långt till Kappahl så jag köpte två basic linnen! När jag kom tillbaka o plockade upp byxorna låg det rosa linnet intill de rosa byxorna så jag hade bara missat det! Haha Panik helt i onödan alltså!
Kavajen också fynd från Garderob i Sunne! (halva rea priset!) Moaaaaahhh!
En dyrgrip som jag fick till en spottstyver!
Jag bodde i rum 110 o hade typ fyra trappsteg ner till baren o frukosten! OBS det är ett stort konferenshotell ska ni veta!=D Högt till tak!  Bordet till vänster åt jag min frukost! Det här är fotat precis utanför mitt hotellrum! ;)
 Wow vilken underbar tur med Skärgårdslinjen! Kolla in himlen! Nyss trodde vi på världens oväder!
Väderskiftningar är vi ju vana vid!
Vi fick välkomstdrink o underhållning ute på däck! Lite Wallmans Salonger över detta fast mycket trevligare eftersom vi åkte i en vacker Skärgård! Här har vi inte gett oss av än!
Vilka underbara Entertainers! Så duktiga, sång, dans, o världens bästa service dessutom!
Impad? Ja!
 Där var vi på väg! På en dryg 4 timmars underbar tur i Skärgården!
Skumt väder! Men vi klarade oss från regn hela resan!
 Fina, fina Linn! Hon är helt underbar! <3 Gillar ni inredning o mode då ska ni verkligen följa henne på Instagram @linnolausson  De håller även på att renovera ett helt fantastiskt hus med havsutsikt! Det projektet ska jag följa med spänning!
 Balsam för själen!
Linn har ju varit ute mycket med båt här så hon kunde gaida oss precis vart vi var o vad öarna hette!
 Mat i världsklass o en underbar härlig stämning med underhållning! 
De såg ut att älska sitt jobb!
 Dålig bild men man fick lite vibbar av Brooklyn Bridge i NYC! ;) Som ni såg i tidigare inlägg så blir det Stockholm o inte New York för Bella! Hihi ;)
Jag skrattade gott! Det här var precis vad jag behövde... lite "Input"! Det har jag verkligen fått den här veckan!
Tillbaka i Göteborgs hamn efter en fantastisk trevlig kväll! Jag känner mig verkligen så välkommen av alla i personalen! Härlig känsla det! <3
Den här turen vill jag verkligen göra igen! Vill ni göra något utöver det vanliga då ska ni boka det här!
Ni kommer inte bli besvikna!
När jag var tillbaka på hotellrummet! Jobbade lite till o sms:ade med R somnade jag på väg ner till kudden! Men jag drömde att jag skulle göra blomsterbindningar som skulle vara klara tills någon Lottovinnare skulle få sin vinst! Stressdröm alltså! Kanske kände mig lite orolig inför utbildningen jag skulle hålla i efter semestertorkan i hjärnan! Plus att jag följer My: s Blommor på Instagram?!? Haha Kul att jobba en hel natt liksom?!?
Ja här höll jag datautbildningen "Rapporter o Statistik"! Låter grymt intressant eller hur???;)
När man är på konferens så äts det en hel del! Jösses vilka fikapausar, lunchbuffér, o frukostar vi blev bjudna på! Mätt än känns det som! Hihi Som tur var är jag igång med träningen igen! Idag körde jag mitt första pass på KMTI på flera veckor! Powerstep 18:15! Vi började ute på konstgräset eftersom det var en härlig temperatur i luften! Efter dryga 20 min började det regna! Vi fick plocka in alla stepbrädor, hantlar o skivstänger! Lite lagom kaotiskt när man kör sin första klass efter semestern! Hah Men alla hade ett leende på läpparna! Så skönt att vara tillbaka! Hela jag mår så mycket bättre av lite träning! 

Magda ringe mig när jag satt på tåget till Göteborg o frågade  vilka klasser jag vill leda på höstschemat! Jag vet inte hur många klasser jag sa ja till! Haha smart att fråga mig när jag har värsta träningsabstinensen! ;)
Jag ska köra en del Zumba på höstschemat eftersom vår Zumbaqueen Linda har andra planer inför hösten! <3 Det ska bli väldigt kul! Sen fick jag mail från Tieto o de vill också dra igång sin träning snart! Vi bokade en resa igår också men den får jag berätta om senare! Lite mycket info nu! =D!
Nu är det tre saker jag vill berätta om! 
1. Vilken underbar människa jag träffade på tåget hem från Göteborg igår!
2 Vilken skitkärring till Busschaufför jag träffade på väg från Karlstad till Edsviken idag!
3 Vilken underbar familj o man jag har som fixade godaste middagen när jag kom hem o dessutom hämtade mig från försenat tåg! <3

Eller så spar vi det tills morgondagens inlägg helt enkelt!

Börjar bli väldigt trött nu! Ögonen går i kors! Trött i kroppen efter Powerstepen!

Har ju snart bloggat ikapp en hel vecka dessutom! ;)

Imorgon är det härliga fredag igen!
Jag ska köra spinning o sen ska jag laga det HÄR! Mumsfillibabba det!

Så gott det ska bli! Har tröttnat på grillat nu!

Kika in imorgon ska jag berätta mer!

Godnatt på er fina bloggläsare!

Pöss!

<3

/Petra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar