Petra Nyman Art & Design

tisdag 17 juni 2014

Karlstad Statslopp 35-års jubileum! KMTI värmer upp folket!

Godmiddag på er! Jag har inte hunnit visa er när vi körde uppvärmningen med deltagarna i Karlstads Statslopp i lördags! Det var dessutom 35-års jubileum så det skulle vara lite extra glam o glamour! Haha

Marcus (som också är fystränare åt Carlstad United) Karin, jag o Jessica stod för spektaklet!
Jamen fatta så mycket människor! Hela Sundsta fylls! Tror det var över 4000 som sprang det stora loppet!
Här var utsikten från mitt o Jessicas flak!


Hela gänget + en möhippa som snart skulle börja uppvärmningen! 
Det var fint väder men inte för varmt!
Bara ett litet missöde! Flaken stod efter varandra o vi hade bara ett headset! Vi följde ju Karin alla uppvärmningar vi gjort med barnen tidigare (15 st) vi hade tre låtar som vi rullade på! Då memorerar man inte koreografin när någon leder om ni förstår! När vi stod på vårt flak o varken såg Karin o Marcus eller hörde då vi började trampa uppe på flaket blev det ju några små fel på några ställen! Men men man är nog mest kräsen själv! Hade vi vetat att flaken skulle stå så hade vi ju självklart övat in koreografin själv o inte förlitat oss på Karin! Hihi Men vi fixade det Jessica! Hehe

Här satt vi i värmen o åt KMTI sallad innan stora uppvärmningen skulle ske!

Till stora loppet hade Marcus lovat att sätta på sig det rosa KMTI-linnet han också!
Så snygg han blev! Hihi OK han kände sig inte helt bekväm i utstyrseln, vem gjorde det?!?
Men vi resonerade att det är bara nyttigt att gå utanför sin comfort Zone ibland! Hehe
 Självklart hamnade vi tidningen också! ;) Även Karins son Gustav som syns i svart! Ni skulle sett vilket fokus i blicken  när han gav sig iväg! :)
Just det bjuda på sig själv var det! :) 15 uppvärmningar med barnen!
Men vi hade väldigt kul o barnen är ju för söta!
Jag kommer ihåg när Claes var 10 år o vann minijoggen! Nostalgi!
Här var Claes 10 år klädd i vitt! Det roliga var att den här bilden togs vid start, ser ni hans leende helt ovetande att han skulle vinna! Segerintervjun, jag citerar! " Jag låg trea ett tag, men sedan bestämde jag mig för att kuta förbi dom andra. Det var skönt att vinna" myser Claes efter segern i sitt första Minilopp. Men åhhhh så gulligt! <3 <3
 Äntligen har jag landat efter studentens alla förberedelser o festligheter!
Lunch i solen! Pasta, pesto, gul lök, paprika, tomat, majs o tonfisk i vatten! Mmmmmm

Några av blomdekorationerna står kvar!
Men midsommarafton ska mamma fixa allting ute vid morfars sommarstuga!
Det är vår tradition att åka ut dit ut på dagen o midsommarfira!
Just det kan inte låta bli att hänga ut student sonen! Nu i efterhand är det ju ganska kul faktiskt!
Claes vaknade dagen efter studentfesten o såg att Nöjesfabriken lagt ut det här på sin Facebook!
Claes kommentar till mig! Tänk om alla tror att jag är slarvig nu om jag ska söka jobb?!?

Det har säkert hänt värre saker när man har hållit igång sen tidig, tidig morgon på studenten än att man glömt studentmössan! <3 <3 <3 Lite kul var det ändå tyckte jag! Hihi

Okej! Claes leder antal "gilla" i familjen! ;D

Hoppas ni har en bra tisdag!

Imorgon ska jag på personaldag med SamC!

<3

/Petra



4 kommentarer:

  1. Haha ja det riktigt komiskt men som sagt det är inte konstigt att det händer när man hänger i HELA dagen o natten ;)/ Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi får vara glada att allt gick bra ändå! ;D

      Radera