Petra Nyman Art & Design

tisdag 18 mars 2014

Tandblekning Stella White Strips! Mumsig Biffstoganoff! Övar ny Zumbalåt!

Gokväll på er! Idag vaknade jag tidigt! Tror det beror på att jag skulle vika på Karins pass idag! Man vill ju kolla igenom musiken osv! Igår var det bara Zumba o Spinning som gällde då jag körde dubbelpass! Det gick i alla fall bra kändes det som!;) 35 träningssugna kunder på lunchen! Inte illa!
Jag känner redan att träningsvärken kommer smygande!
Fåfäng! Ja! Alldeles för länge sedan nu!
Innan jag drog iväg till KMTI körde jag en halvtimmes Stella White Stripes!
Tycker de är jätte bra! Mycket bättre än Iwhite frå apoteket! Jag beställer dem från Let´s Deal!
Känns inte lika kladdiga i munnen! ;)
Detta har precis landat i min mage!
R är på hockey så Claes o jag har ätit middag framför tv:n ikväll!
Biffstroganoff som jag fick tips om på Nyhetsmorgon imorse!
Tack för det!
Mumsigt!
 
Receptet for dummies hittar ni här! <3
Annars kan ni kolla nyhetsmorgons recept hihi!
 
Ingredienserna
 
Lövbiff ca 600 gr
10 mindre champinjoner
1 stor gul lök
1 vitlöksklyfta
2 tsk dijonsenap
2 msk kalvfond
3 dl vatten
1 dl vitt vin
2 msk tomatpuré
1 liten burk cremefraiche
 
 
 
Jag hackade en gul lök!
Skivade upp champinjonerna!
Strimlade lövbiffen!
(självklart med olika knivar)
 
 
 
Stekte lövbiffen i olja! Obs på hög värme! Eller lite kött i taget i stekpannan!
Sen åkte den småhackade löken i! Sist champinjonerna!
 
Tunt skivade champinjoner!
Sen fick vin, tomatpuré, kalvfond o vatten o pressad vitlök åka ner i pannan!
Det fick puttra ca 10 min!
Allra sist rörde jag ner cremefraiche o smakade av med salt o peppar!
Sen är det bara att toppa med massor av persilja!
De serverade med saltgurka men det hade jag glömt att köpa!
Jag har inget snacks hemma så jag går o småäter ur stekpannan hihi!
 
Grattis till Färjestad som tydligen vann hörde jag på tv:n i bakgrunden!
Nu ska jag kolla Renés Rubriker innan sängen kallar!
 
Imorgon ska jag köra Powerstep o sedan åka hem till min goa kollega Frida på en House of Lola visning! Annars känner jag att dagarna räcker inte till! Idag hade jag bestämt mig för att måla!
Nya projekt på G! Hela eftermiddagen gick åt till jobb vid datorn! Mail o telefonsamtal! Vipps så var den dagen slut o det var dags att börja med middagen! Mycket som snurrar i mitt huvud just nu!
O snart dags att packa väskan igen! ;)
 
Just det övar den här Zumbalåten nu!
Ska nog hinna köra en gång till innan René börjar!
Zumbalove!<3
 
Kram Petra
 
<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar