Petra Nyman Art & Design

söndag 16 mars 2014

Myslördag! Tips! Vinbeställning från nätet! Wine and Spirits!

Hur mysigt är det inte att åka hem till goa vänner o bara bli ompysslad! När man bara kan vara precis som man är! Ni vet när det är så okomplicerat o enkelt att umgås! Nästan så man skulle kunna åka dit i myskläder!;) Som alltid när man är bortbjuden får man en massa nya tips o ny inspiration! Nu till ett av de bättre tipsen jag fått på länge! Vet ni de beställer så goda viner från nätet o flaskorna levereras hem till dörren! Det tar ca 4-5 arbetsdagar! Hur toppen är inte det? Så självklart gjorde jag min första vin beställning igår kväll! Kul att prova olika sorter! Det fanns ett stort sortiment både rött, vitt, champagne o en massa annat! Det var hur enkelt som helst att beställa o man kunde betala med kort eller få en faktura! Så nu väntar jag med spänning tills dessa ska komma! Jag lovar att recensera dem när de provsmakas! Det är Ikas barndomskompis som är så duktig på viner! Skönt o veta att det verkligen fungerar! Så vill ni beställa vin och andra drycker hem till dörren. Snabbt, enkelt och tryggt  kolla in den här sidan  HÄR! Wow så smidigt! Dessutom väldigt bra priser!
 
Till förrätten fick vi smaka på ett underbart Amarone vin som var beställt från Wine and Sprits så klart! En massa småplock till så gott!
 
Ika hade gjort en så god sallad också! Honungmelon, Ruccola, Pinjenötter o Parmesanost! Passade så gott till allt plock! Dagens tips nr 2!
Sen ska jag luska reda på receptet på T:s fantastiska älggryta!
Här ser ni mästerkocken himself på språng!:)
 
Ja men tjena, jag säger bara vilken gryta! Så mustig o helt galet god!
Hur bortskämd kan man bli på en o samma helg liksom?!?
 
Claes o Wille kom lite senare o åt efter de hade varit i Jönköping på fotbollsmatch!
Mysigt när ungdomarna är med!
 
Sen blev jag så sugen att införskaffa sådana här krukor!
Men insåg att vi måste nog bygga bredare fönsterbrädor först! Haha
 
Efter dessa två rätter var det dags för Ikas supergoda efterrätt!
Den vispade hon ihop på sju röda! Sådana recept passar mig perfekt!;)
Hon vispade grädde! Blandade i Lemoncurd, lite maränger o ett paket hallonblåbärsglass!
Sen toppade hon med blåbär o björnbär! En riktig smarrig efterrätt!
Sötsyrlig! Tips nr 4! Check! <3
 
 Kolla vad läckert!
Vem kan motstå den här?!
Dessutom känns det som man inte kan misslyckas med detta! Inte ens jag?!?
 
Här ser ni två curling hussar!
Såklart fick våra små odjur följa med!
 
 Kvällen rann iväg fortare än fortast!
Så mycket skratt o surr!
Min fina goa kompis Ika!
Två trötta, fnittriga tjejer!
Tusen tack för en helt underbar kväll Ika o T!
 
R o T har dessutom börjat planera den lilla överraskningsresan!
Wiii vad spännande!
 
Ha en riktigt mysig Söndag!
Nu ska jag ta reda på vem som åkte ur Let´s Dance!;)
 
<3
 
/Petra
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar