Petra Nyman Art & Design

tisdag 7 februari 2012

Sockerbomb! Sen strikt LCHF?!?

Vart så sugen på semla igår! Tog en härlig kaffepaus med lite skvallertidning en stund på em! Det var gott men lite väl sött, så nu är jag botad från semmelsug ettag framöver!:-) Min filosofi är att det är  lika bra att falla för frestelsen man är sugen på! :-)
 Bestämde mig i sammma veva som sockergrädden torkades bort från mungipan att nu plockar jag bort socker ettag! Kvällens middag blev riktig LCHF för min del med massor av god sås! (se recept nedan)
Idag är det tisdag vilket innebär en härlig Zumbaklass ikväll! Längtar!
 Ska försöka filma ett litet smakprov o visa er!
Take Care!

Sockerkick!


Fler intresserade!


Lägg till bildtext

Kvällens middag som blev fantastikt god! O dessutom så enkelt!

Om ni inte provat det här? Gör det såååå mumsigt!
Putsa fläskfilé eller valfritt kött. Lägg i ugnsform salta, peppra.
Blanda
 3 dl grädde
1 dl creme fraiche
4 tsk Sambal Oelek (beror på hur hot ni vill ha det)
soja
Häll blandningen över fläskfilén.
O nu till hemligheten! 90 min i ugnen 180 gr. Det blir så mört o gott!
Servera en krispig sallad, blomkålsmos, ris till?!?
Hann inte få någon bild på den färdiga rätten, vi var så hungriga att det tog slut i ett naffs!


2 kommentarer:

  1. Gott Och du behöver inte må dåligt över att du frossaren i en Semla.. Tok fia Kramen fin blogg Gumman!!! Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulrika! Nej såklart inte! Livet är för kort för det! :-) Kram på dig!

      Radera