Petra Nyman Art & Design

fredag 17 augusti 2018

Lägenhetsköp i Stockholm! Crispy Chicken tacos! Grillat igen!

Äntligen fredag! Full rulle sen vi kom hem från Nerja. Min jäkla vagel i ögat vill
inte försvinna heller så jag vill helst inte gå utanför dörren om jag ska vara ärlig.
Varje morgon är ögat igensvullet o varigt typ. Ser inte klok ut.
Kliar o gör ont. O jag kan inte låta bli att pilla heller! 
Det gör ju förmodligen inte saken bättre!

Tacos vet jag att många äter i kväll men måste tipsa om
en ny variant med kyckling som blev jättegott. 

Har ni testat Crispy Chicken?
Det blev så gott! 
Enkelt också.
 1 msk olja, denna kryddblandning o strimlad kyckling
in i ugnen 15 min på 220 gr (tror jag...... bäst att läsa på förpackningen
för säkerhets skull)

Tillbehör som jag hade var ranchdip som jag blandade med gräddfil, het tacosås, 
riven ost, egengjord guacamole (avokado, cremefraiche, salt, peppar o vitlök) 
lime, rödlök, gul paprika, majs, gurka, isbergsallad, körsbärstomater, chunky salsa,
mjuka tortillabröd samt två sorters tortillachips. yellow chili.

Tror jag fick med allt nu!? ;))


It was meant to be som Bella sa när hon fick detta prospeket av
mäklaren när de var på lägenhetsvisningen.

Hon heter alltså Isabella Nyman så initialerna var ju träffande;)


I måndags var dagen D då Bella skulle få ta emot nyckeln
till lägenheten o köpet genomföras på lyan vi köpt i Stockholm.

Jag har glömt att berätta det men vilken lycka o glädjetårar
när hon äntligen fick komma in i nya lägenheten.
Hon har bott i kappsäck väldigt länge nu så jag
förstår henne vilken känsla det måste vara att
få fixa i sin egna lägenhet. 

Idag är Olivia på väg till henne för att hjälpa till att styla 
lägenheten på bästa sätt. Hon är grym på inredning, det ska bli så spännande 
att se hur det blir.
Hon åker inte därifrån förrän allt är klart som hon sa till Bella hihi.

Hon har handlat grejer till lägenheten som hon haft i sin källare
så länge, så himla gullig kompis alltså.
<3
Kolla in beskrivningen alltså! 
Jag har inte varit där ännu men förhoppningsvis till veckan.
R har kört upp grejer men nu snart är han hemma igen efter två nätter i Stockholm.

Två balkonger också! ;)
Så fint!
<3 Älskar fasaderna man ser på andra sidan!

Annars är grillförbudet upphävt o temperaturen börjar bli
som en normal sommar igen!

Kantarellsås o grillat hur gott är inte det på en skala?

Nu ska jag in i min lilla målarbubbla.
så mycket kul på G.

Kram o ha en underbart trevlig helg!

Jag har precis ropat in lite grejer på Hammaröauktionsverk.

Har tydligen fått dille på det?! ;) Så himla kul när man vinner budet!:)

På måndag drar träningen igång igen tack o lov!
Höstschemat är här! Över 100 träningspass per vecka på KMTI!

Jag rivstartar med dubbla spinningpass samt ett corepass.

Bästa med att vara instruktör är att träningen blir av!
Amen! ;D!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar