Petra Nyman Art & Design

onsdag 17 januari 2018

Recept PHAD THAI! Snart Thailand! Nya jeans!

En dryg månad till så ligger jag här igen! Nu börjar jag tröttna på solens frånvaro härhemma.
Såg att Marie Serneholt bor på samma hotell som vi alltid  brukar  bo på (femte året i rad nu)
The Slate innan hette det Indigo Pearl ;)
Men imorgon blir det mer snö för då åker vi till Stöten igen! ;))) Kan ju hoppas på lite sol också





Jag beställde ett par så snygga jeans från Gina Tricot  HÄR! gillar när de är lite högre i midjan o röda stripes........
Blev ju snyggt till red high heels från Ida Sjöstedt (Ellos)

Tänk vad fort det går! Nu har den här godingen redan blivit tre år
Ett kärleksmoln <3 Grattis Bonniebus eller Bodil som hon också kallas av vissa:)


Friday igen! Nu har jag testat att göra PHAD THAI för första gången i mitt liv!

Det blev så gott så det kan ni gott göra ikväll som omväxling till fredagstacosen?!

Glutenfria nudlar!

Ingen i familjen som kunde ana att det var nyttiga groddar i! Hehe








Okej behind the scenes


Tur att man snart får åka till Thailand så slipper man allt kladd hihi



Nu ska jag fixa spellistan till mitt 80s o 90s spinning i em.

Packa till Stöten

Måla

Planera kvällens fredagsmiddag!

Just det receptet också! Jag hittade det på Jennys Matblogg:)

Ingredienser PHAD THAI

3 kycklingfileer (jag tog miutfilé)
300 gram nudlar / risnudlar
2 gul lök
3 vårlökar
Pad Thai såsen:
1  msk fisksås (hoppade jag över)
1 1/2 msk ostronsås
1/2 msk kinesisk soja
3 vitlöksklyftor
3 msk vatten
saften av 1 lime
1- 2 chilifrukter
1 tsk med socker
2 1/2 dl  groddar
2 ägg (lättvispade)
Garnering : Hackad färsk koriander & hackade jordnötter och lime
Jag gjorde så här  
Koka nudlarna enligt anvisning på förpackning.
Strimla kycklingen  Hetta upp en wokpanna (stekpanna) med olja och fräs kycklingen och löken som du lägger ner efter att du har skivart den i rejäla klyftor – stek på medelstark värme, några minuter tills kycklingen fått färg.  Gör såsen : blanda ihop vatten, pressad lime, soya, ostronsås, (fisksås), socker, pressad eller tunt skivad vitlök med finhackad chili. Blanda ner nudlar, hackad vårlök , och groddar och fräs med lite mer olja , rör sedan ner såsen och fräs ett par minuter. Knäck äggen i en skål och vispa ihop dem lätt innan du blandar ner dem , låt fräsa under omrörning tills äggen har stannat till sig.

Klart att servera.

Trevlig fredag!
<3
Kram Petra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar