Petra Nyman Art & Design

måndag 8 januari 2018

Återblickar 2017

Varje år tänker jag i år har vi väl inte gjort så mycket men oj vilken tur att jag har bloggen så man  kan gå tillbaka o uppdatera sig;)

Här kommer mina återblickar för 2017

Januari 2017

Det var ju här jag slutade nyårsafton 2016 då var vi i vårt hus i Stöten med vänner Micke o Camilla 

 Spontanmiddag hemma hos oss med familjen Fredlund o Larsson när vi kom hem från Stöten.
Männen i köket;) Det var meningen de också skulle varit med i Stöten men livet kom emellan <3


Januari o solen sken  o jag kom i gång med målandet ordentligt, hade världens inspiration.


Sommarfest ( i januari) hos Elisabeth o Per i Örebro, här har jag o Åse precis
 fått en välkomstdrink i handen

Februari 2017

Vin o delimässan här i Karlstad med mamma o Tina där jag stötte på härliga Mamma Mia i folkvimlet

Sen åkte vi två veckor till vårt underbara Thailand o Indigo Perl numer kallat "The Slate" med Pierre ,Anna o Molly.
Tror det var fjärde året i rad nu o snart ska vi dit igen ;)

Många lata dagar där....
Trevligt sällskap, massor av god mat
Många bad o stekhet sol blev det

Mars 2017

Då det var ett  Indiskt bröllop i tre dagar på the Slate o hela hotellet var uthyrt tog jag o R en liten minisemester till Singapore. En dryg timme med flyg.
Vi bodde bla på Raffles där den kända drinken Singapore Sling kommer ifrån.

Åt middag with a view
Jag fick verkligen jobba med höjdskräcken här i Singapore hihi


Mars
Däruppe var det vi tog en eftermiddagsdrink

VI bodde även på Mandarin i Singpore

Vi avslutade semestern med några dagar till i Thailand på the Slate

Obligatoriska teppanyakin på Marriott´s hotell med Pierre o Anna mm

Ett oförglömligt dygn då vi hade möhippa för Anna, här började vi dagen med Vouge klass på dansstudion. Här ser ni min dröm som jag lever genom dottern nu;))))) <3


Möhippegänget så himla mysigt dygn vi hade så många härliga tjejer jag fick lära känna


April 2017

Långhelg i Stöten med vännerna familjen Fredholm o Larssons
Skidor, bubbelbad o stugmys <3

Oförglömliga dagar i Cannes då vi var på semester i en vecka o firade bröllop i tre dar
Finns inga ord vilka dagar vi hade här

Nån gång ska man väl få gå på röda mattan i Cannes i Lise Sandahl klänning?! ;)
Vädret var verkligen magiskt


Vyn från vårt rum


Blev även en dagstur till Monaco

Annars har min målning auktionerats ut till förmån för barncancerfonden o hängde på CCC hela sommaren. Skönt att kunna bidra till denna vidriga sjukdom! Fuck Cancer!
Firade världens bästa morfar som fyllde 95 år med tårta o kallskuret <3

Juni

Vi åkte till Stockholm för att se avgångsföreställningen som Balettakademien  hade
Här är jag o mami utanför Clarion Sign i Stockholm
Det var bara sååååå bra, vi var helt imponerade allihop som var där.

Efter showen gick vi till Halwyllska o firade Bella grymma dotter!
Himla trevligt ställe i Stockholm Manne, Dan, R o Malin
Sen blev det examensmiddag här hemma för Bella, så grym hon är som tagit examen efter tre hårda år på BA

 Juni var jag även med o höll i folkesten KarlstadStatslopps uppvärmning för 1000-tals löpare.
Alltid lika häftigt att se folkhavet

En underbar traditionell midsommar firade vi hos våra vänner  Ika o T i Sunne
med ett härligt gäng

Midsommar det kom en regnskur men vi klarade oss 



Spntanmiddag hos Lisa o Manne som de kallar det, men det är alltid värsta middagsbjudningen när man kommer dit, inte jätte spontant som det är hemma hos oss direkt hihi

Men väldigt trevligt! Tror Håkan spelade i Mariebergsskogen här?!

Den årliga bilsemestern genom Sverige tror det är femte året i rad?! Så kul o spännande att se vad våra män har hittat på för något:)

Här åt vi en fantastisk middag på Villa Sjötorp i Ljungskile en magisk sommarkväll i juni.
Som tagen ur en novell. Dessutom var det Ika o T:s bröllopsdag <3

Nästa stopp var Fjällbacka
Smögenbryggan

Vacker sommarkväll i Smögen
Och slutligen  hamnade vi i Strömstad.
 Tusen  tack bästa Bill o  o Bull för den överraskningsresan!

<3 Det gjorde ni lika bra som vanligt!
<3
Tack Darling för årets överraskningsresa som började med att jag tvättade min Iphone i tvättmaskinen




En sommardag i Vackra Sunne igen

Juli 2017

Familjesemester i vårt hus i Nerja
Familjen  Fredholm anslöt några dagar ;)
Bella som fotar mig på Balcon Europa magisk dag
Claes o Bella gör sig redo för eftermiddagens obligatoriska yatzy på altanen
 Julia o Josefin jobbade tyvärr så de kunde inte följa med <3
Vårt älskade Nerja <3 

Från Nerja tog vi en liten minisemester för att träffa vänner i Puerto Banus.



 Augusti 2017

Träffade så många härliga, driftiga kvinnor o män hos Malin o Danne 
En riktigt trevlig kväll med många nya bekantskaper 

Liten blir stor min lillebror fyllde 40 år o firades såklart <3

Bella visade Petra Nyman Art på medlemskvällen på KMTI

Och även på Autowåx öppet hus 
några veckor senare så kul fick sälja flera tavlor, helt fantastisk känsla
<3
Jag o R tog en minisemester till Malaga
Bodde på två coola hotell.
Det första var som ett sagoslott ungefär otroligt fint
Vilken underskattad stad,så himla mysig!
Gamla stan i Malaga
Vårt hus i Nerja var uthyrt förutom ettpar dagar så då passade vi på att åka dit o träffa vänner som också var i Nerja då. Så himla kul med nya bekantskaper också. Johan o Ann som också har hus i Nerja
Bella som fick bo hos Ulf o Cian när hon jobbade i Göteborg några veckor med dansjobb. Så genuint snälla.
Älskade Nerja o älskade man <3

Underbar middag i By med vänner igen! ;)

November 2017

Mamma o jag åkte till Gran Canaria från Karlstad flygplats

Vi hamnade i paradiset med 36 graders värme hihi tur att båda älskar värme <3
Morningwalks i sanddynerna
O champagnefrukost efter det;)
Helt fantastiska mor o dotter dagar <3
Lite shopping i Maspalomas
Tack mams för den veckan så mysigt!
Firade Bella o Julia som fyllt år när vi kom hem <3
Mysigt när alla barnen är hemma<3



I slutet på november åkte jag o R till Mauritus med Micke o Helena
<3

Vädret var upp  o ner men visar ju inte bilderna när det spöregnade här hihi det har jag förträngt

<3
Sverige tog sig till VM! Yes!



December 2017

Firar farfar som fyller 85 år i Täby.
Kul att alla kusinerna var med bara Julia vi saknade, hon jobbade <3
En oförglömlig trevlig kväll!

Vi hann med en tripp till Stöten innan jul
Balsam för själen 


Så mycket snö o nu är det tydligen över metern där.


Så härligt att kunna byta miljö


Oj vad fort julen gick i år det sa bara swish hihi

Så konstigt att Claes firade julen på Key West med Josefin men oj vad härligt de har haft det.
Vi körde facetime på julafton <3
Julafton firades hos mamma så mysigt!

O så kul att morfar orkade följa med också han är ju 95 år så han orkar inte jättemycket längre.
Eddie, Bror Pär, Bella, Morbror,  Leif, Gunilla o tomten plus våra tre doggisar var där<3
Gröt o skinkmacka på julaftonskvällen är obligatoriskt på vår julafton,
trodde aldrig jag skulle orka efter all mat;)


Juldagen körde vi en spontanare med familjen Fredholm igen;)
Julklappspelet igen på vinden;) the mancave

Nyår firades i By i Sunne med bästa gänget


Wow vilket år säger jag! Sen har jag ju missat en massa härliga middagar o möten med människor, men nu är jag helt slut efter detta inlägg hihi. Känns som jag upplevt hela året igen på något vis?!

Nu hoppas jag att 2018 blir minst lika bra eller ännu bättre om det går?!

Känner mig så lycklig över allt jag har fått uppleva under 2017
<3 <3 <3

Hoppas alla får vara friska o krya det är ändå det viktigaste!

Nu snart börjar Cancergalan på tv:n det är bara att ladda med snorpappar för det lär gå åt en del.

Bella har åkt tillbaka till Stockholm idag efter tre veckor hemma så det känns lite extra tomt.

R åker till Spanien imorgon några dar.

Jag ska ägna tiden åt att måla o att träna.

Idag började vårschemat på KMTI så underbar känsla att börja måndagen med ett spinningpass o fullsatt klass.

Önskar er alla ett underbart GOTT NYTT 2018!

<3

Kramar Petra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar