Petra Nyman Art & Design

torsdag 16 mars 2017

Sista kvällen med gänget! The Slate bjöd på avsmakningsmeny igen!

För exakt en vecka sen satt vi här på torsdagkvällen...... en riktig  Grand Finale blev det!

Undrar om vi gör annat än äter på semestern?!? Haha


En riktig pangmiddag igen med avsmakningsmeny! Jösses vad vi har ätit gott här!

Måste ändå vara väldigt lätt o fräsch mat i Thailand för jag hade gått ner 1 kg när jag ställde mig på vågen efter två veckors semester när jag  kom hem!

 Det hade jag ALDRIG trott! Så det var ju en glad överraskning! 

Vi har gått promenader längs stranden varje morgon men träningskläderna har inte använts som jag packade ner tyvärr....... trots världens finaste gym här!

Vi tog en fördrink på vår balkong restaurangen ligger precis nedanför oss.
<3



Champagne på kylning!
Så söt personal här!

Små fina goda söta fint upplagda rätter.
Ett nytt glas till varje rätt!
Det här svart var så gott! Små brödbitar typ!

Ny skål o ny rätt! Hihi
Den här fisken smälte i munnen wow så gott!

Sjunde rätten var en smarrig dessert!
Älskar när det är små portioner!

Och en liten chokladbit till kaffet! Det är ett design hotell vi bor på och  en röd tråd i alla detaljer på hotellet så även på chokladbiten.
Inte lätt att tömma glasen!!! ;) Ett glas till varje rätt så 7 glas! Inte konstigt att det blev kvar i alla glas!

Efter den utsökta middagen gick vi o spelade biljard på  Rebar.

Pierre beställde Margaritas till gänget.......... är det Grand Finale så är det!
Smakade lite iallafall;)
Biljard var inte så kul tyckte Molly! ;) <3

Istället bytte vi ut biljarden mot Boule!
Det var roligare tyckte Molly men inte jag haha! ;)

Efter en fantastisk middag o kväll  sov vi gott o vaknade till sista frukosten för den här gången!

Åt bl a deras cocosyoghurt som jag verkligen snöat in mig på så god!

Skönt att inte planet gick förrän vid 16:30 så vi hann packa i lugn o ro o även ta en sista stund på stranden innan hemfärd!

Nu har jag bara ett sista inlägg kvar från Thailand sen ska jag återgå till mina vanliga recept hihi

Nu ska jag förbereda intervallpasset jag ska ha på Tieto på lunchen!

Jag körde mitt lunchspinnngpass på KMTI i måndags! Vilken urladdning  o så skönt det är att känna hur lyckohormonerna sprider sig i kroppen efter ett svettigt träningspass igen, det är en oslagbar känsla!

Nu ska jag fylla på kaffekoppen o sätta fart! Älskar vårkänslan ute nu!

Kram o ha en bra dag!

/Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar