Petra Nyman Art & Design

onsdag 1 mars 2017

En alldeles vanlig dag i Thailand!

Nu har vi börjat anpassa oss till Thailivet ordentligt, vi har ungefär samma rutiner varje dag. En riktig semesterlunk har infunnit sig.

Frukost runt kl 09:00 en riktig långfrukost, packar strandväskan, badar, lyssnar på podd o läser. 

Sedan är det dags för strandpromenad, sedan en kall öl eller melonsmoothie i solen.

Sen mera bad. 

Jag har badat fler gånger på en dag här än jag gjort senaste 20 åren i Vänern!

En lunch runt 14:30, sedan kan det bli poolen på eftermiddagen innan vi går hem vilar, duschar, bloggar, myser på altan för att sedan äta middag runt 20:00  kan bli en massage eller manikyr, pedikyr på hemvägen ;) 

Än så länge har vi bara ätit middag på stranden men vi har ju våra restauranger som vi måste checka av när vi är här. Bla Teppanyaki på Marriott hotell. Sagolikt bra!

 Det finns tre pooler på hotellet, här får inte barn under 16 år vara.
Men Molly har ju en alldeles egen pool i sin villa.
 Det står att det ska vara dåligt väder men det är det absolut inte, lite moln då o då men det är bara skönt. 


 Galet härligt!
Swimmingtime;)


Vi åt en lunch på hotellet igår. R åt ceasarsallad o jag tog en chicken fried rise. funkar alltid när man inte vet vad man ska ta!
Det blev middag på en strandrestaurang igår kväll igen ;)
Molly har "mygggarderat" sig med tights men det är så varmt här. Blir lika chockad varje gång jag går ut genom dörren! ;)






Vi tog in en massa små thairätter men Molly ville hellre ha Surf and turf.
Det var det godaste köttet hon ätit;)
 Molly sa till mig när jag tog fram kameran för att knäppa en bild.

-Det är jag som är ansiktet utåt i vår familj!

<3 <3 <3 Hihi vilken goding!

 Hon har absolut det rätta bloggleendet <3

 Det blev en liten shoppingtur på apoteket samt en fotmassage o rygg/nackmassage o manikyr innan vi sa godnatt till våra vänner ;)
90:- för en halvtimmes nackmassage o manikyr.

Ha en fin onsdag!
Nu är klockan 18:00 här o runt lunch hemma i Sverige.

Ikväll ska vi ta en taxi o till en restaurang som serverar gudomlig wienerschnitzel.

Kramar Petra

1 kommentar: