Petra Nyman Art & Design

söndag 12 mars 2017

7-rätters på Mandarin Oriental och drink på Marina Bay Sands! Häftiga Singapore!

Måste visa några bilder till ifrån det här coola hotellet där vi tog en drink trots min höjdskräck.

Pool på mitten, restauranger på sidobyggnaderna o barer. 
Hur häftigt som helst



 Någon som skulle fira sin 21- års dag här tydligen!

Njuter av utsikten trot eller ej!



Efter drink på toppen gick vi igenom det gigantiska köpcentrat som var i anslutning till hotellet.

Det var hur stort som helst.

R ville dock hellre kolla in bilar..... hehe sover Dolly Parton på rygg?!?
Springer gatlopp! ;)
Det är så varmt här så svalkan får man i affärerna hihi

Tur att man har energi i kroppen också! Alltså denna frukosten en äggröra to die for, bagel, färskpressad juice, bagel, belgisk våffla med nutella.

O då är INTE jag någon frukostmänniska?!?? ;D!
Det är en gigantisk frukost här på Mandarin Oriental o vi har ställt klockan så vi inte ska missa den som vi var nära på att göra på Raffles. 
För att inte tala om deras ceasarsallad, den absolut godaste salladen jag ätit i mitt liv. Åt den två luncher i rad.

På kvällen hade R bokat bord på hotellet. Lise S klänning på <3
 Utsikt från vårt sovrum 

 Helt annan stil än det anrika Raffles vi bodde på första natten.


Alltså denna glashiss ska man aldrig vänja sig!?
Så otippat att vi åt en 7-rätters avsmakningsmeny på en Kinarestaurang.

Ja det gick inte jämföra en sekund med kinahaken här hemma.

Det här var en smakupplevelse o så kul att prova något helt nytt!

Servicen var top notch! Ett leende på läpparna hela tiden! 
Skål från Singapore!
Min underbara man vad kul o mysigt vi har! <3

Vi orkade inte äta upp allt på slutet.... här är vi inne på fjärde rätten av sju!

AC här inne så när hon såg att jag frös kom hon med en sjal! Service på hög nivå! Så söt!

En toppendag helt enkelt! Så skönt att bara ta hissen upp till rummet efter middagen också!

En alldeles vanlig dag i Singapore! Not!

Minnen för livet! Yes!

<3
Kram på er! 
Såg ni Mellon igår? Tycker det var en värdig vinnare Robin Bengtsson ! Men tråkigt uppträdande o gråa kostymer från typ dressman var inte så upplyftande tycker jag!

/Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar