Petra Nyman Art & Design

lördag 11 mars 2017

Singapore Sling på Raffles! Dinner with a view! En minut från att missa frukosten!

Det blev en liten bloggsemester efter Singapore;) Men har så mycket bilder jag vill spara här så nu kommer det inlägg från Singapore o Thailand kan jag lova! ;D!

Pga att vårt hotell på The Slate var abonnerat för ett gigantiskt stort Indiskt bröllop var det tre dagar mitt i vår semester vi var tvungna att hitta på något annat!
Stackars oss som fick bo på Raffles o Mandarin Oriental i Singapore en minisemester i semestern helt enkelt!
Vi blev hämtade vid flygplatsen vid 12:00 tiden o körda till hotellet.
Resan tog 1:45 o vi bor fem min från flygplatsen så det gick hur smidigt som helst.

Service på det här bygget kan jag lova! Oj vad vi blev uppassade!
Han handtackade alla o önskade välkommen när man gick genom hotellentrén så man kände sig väldigt välkommen.
Incheckning på rummet, därefter serverades en Singapore Sling som välkomstdrink som vi tog precis utanför hotellrummet.

Alla har egna utemöbler precis utanför rummet.

Ska man dricka sin första Singapore Sling i sitt liv ska det ju absolut varar på Raffles ju! Hihi
Det var där den uppfanns;)
Efter välkomstdrinken gick vi ut på stan o kikade (shoppade) lite o åt en lunch.

En otroligt ren o fin stad måste jag säga. Inte konstigt att Joe Labero valt att bo här med sina barn.
Han har även kört sina shower här på hotellet.
Efter  vår lilla promenad på stan kikade solen fram så vi gick upp på toppen av hotellet o  tog ett dopp o solade en stund.
Ser ni högsta byggnaden där på 70:de våningen hade vi fått bord på kvällen.
Hjälp med min höjdskräck!!!

Hotellobbyn!
Shoppat lite! ;)
Redo för middag!
Dinnertime...... vi gick mitt över gatan o kolla nu är vi på våning 70! Hjälp!!

Men den middagen o den middagsutsikten var helt magisk måsta jag säga.



Min fina man! <3
Vi åt så god middag så wow. Oxfilé som smälte i munnen.


View to a kill
Som en sagokväll! (klänning från Lise Sandahl)


Vi somnade så gott när vi kom hem igen


 Godnatt från Raffles

Frukosten på Raffles var vi en minut från att missa!! 

What!! Jag vaknade 10:24 o frukosten stängde 10:30!
Vem missar en frukost på Raffles lixom????

Det löste sig tack gode gud!

Hihi har aldrig varit snabbare i mitt liv på att hoppa i kläderna tror jag?!
(en timmes tidskillnad mot Thailand så vi får skylla på det)
 Det regnade ute! Men fortfarande så varmt i luften

 Vi gick till presentshoppen o köpte en varsin morgonrock efter frukosten för de var helt ljuvliga.... så sköna o världens härligaste kvalité.
Tack för fantastisk service o boende här!

Nu skulle vi bli hämtade o skjutsade till nästa ställe, nämligen Mandarin Oiental

Puss på er! Det kommer i nästa inlägg! Ha en fin lördag! Vi ska på Mellofest ikväll igen! ;)

Kramar Petra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar