Petra Nyman Art & Design

tisdag 7 juni 2016

What a feelgood helg! Sveriges nationaldag! Recept godaste smuldegen!

Vardag igen efter en helg som haft ALLT! Åh vad jag njutit!

Vi har varit i Stockholm o tittat på Bellas o Balettakademiens grymma föreställning, bott på underbara Stallmästaregården.

Haft middag här hemma med våra förra grannar.

Claes gjorde mål efter 3 min mot Brage i bortamatchen i söndags.
Josefin o Claes kom hit på middag igår på nationaldagen:

Det kan man kalla en riktig feelgood helg!



Sommar i Sverige är ju så vackert! Här bodde vi i fredags på Stallmästaregården. 

 Hagaparken är lite som en mini Central Park så fint mitt i Stockholm.
Klänning HÄR!

Vi åkte i fredags efter att ha kört vårt Tabatapass med PT Lisa o Ika, vi kom i god tid till föreställningen.
Så vi hann sitta i solen en stund innan föreställningen började.
Tårar redan innan första numret var genomfört! En dansföreställning som jag gärna sett både en o två gånger till,  helt fantastiska dansare det här är.
Bella jag är så stolt! <3

Föreställningen var slut vid 21 tiden då åkte vi till Stallmästaregården o checkade in o gick sedan raka vägen till restaurangen. Mums!
En sån härlig glädje när premiären är gjord o allt gick helt perfekt!!!
Om ni inte bott här på Stallmästaregården kan jag verkligen rekommendera er att göra det! Alltså mitt i centrala Stockholm kan det finnas en sån här oas!
Sommar Sverige! <3
 Det var även Stockholm Marathon på lördagen så kanske lite lugnare i Hagaparken denna lördag?!

Härlig champagnefrukost har de också!?!? Haha skämt åsido!
Where is the Party klockan är ju över åtta på morgonen?!? ;D!

Dessa glasen hade någon avnjutit dagen innan för de stod så fint uppradade när vi gick ut en sväng medan vi väntade på Bellsan som skulle komma o äta frukost med oss innan dagens två föreställningar.
Vilket väder att springa Marathon i, ca 20 grader så inte lika värmebölja som vi haft tidigare i veckan.
<3 Inte ett moln!
Maten är fantastisk på detta hotell, allt är lagat från grunden, äggröran var amazing!
Vi såg även han som har programmet  Kniven mot strupen här igår.



Aj, aj kaffebrödet var också toppen ;))))))))
Efter frukosten tog vi en härlig promenix i Hagaparken i hopp om att få se Victoria o Daniel komma joggande eller lilla Estelle.
Nej det var inte de som kom på Segway!!!! Haha
En o annan joggare ;D!
En filminspelning gick vi också förbi.
En liten kiosk som precis öppnat o det doftade kanelbullar lång väg! <3
Vi skjutsade Bella till Sickla för dagens föreställningar på hemvägen, bilköer till förskräckelse. Satfläsk för att bo i Stockholm o pendla med bil alltså. Jag skulle bli tokig!

När vi äntligen kom hem! R körde ju ikapp när bilköerna släppt såklart!
Åkte vi o hämtade våra förra grannar Kjell o Rosa! Ett iskallt glas bubbel i solen......
Bonniebus slappar eller rättare sagt funderat ut något nytt bus! <3
Vi grillade en fläskfilé o lite majskolvar.

Underbart alla sommardagar man kan sitta ute!
Jag gjorde Jensens pepparsås, bara att tillsätta grädde o värma på! Vem orkar stå i köket när det är varmt ute! ;)
Vi har varit grannar i många år när barnen var små, härligt med vänner som man inte behöver göra sig till för om ni förstår vad jag menar;) Lite dammråttor o en toffs på huvudet är inga problem med dessa hihi.
Efter middagen när solen gick ner blev det för "kylslaget" för att sitta ute så vi gick vi upp på vinden o intog en helt galet god rabarberpaj som R-M tagit med sig! Ja det är som vanligt gästerna som tar med sig maten till oss! Hehe...
Enkelt o så sjukt gott! Ni måste testa!

Recept på godaste smuldegen! 

1,5 dl råsocker

1,5 dl kokosflingor

1,5 dl havregryn

2,5 dl vetemjöl

200 gr kallt smör

Rose-Marie hade rabarber  o serverade med vaniljglass! 

200 gr i ca 25 min.

Vi hade en fantastisk trevlig kväll som alltid! Idag har vi planerat att gå på Persbrandt o Lars Lerin på Sandgrund som ställer ut tillsammans! Det är bal så jag ska ta bussen ner till stan senare idag o även möta upp mamma.
 Igår kom sonen o Josefin hit på Sveriges nationaldagsmiddag! Nu har vi grillat tre dagar i rad så istället lagade jag min köttfärsgratäng  Hermanssons
 Receptet hittar ni HÄR!
 Glass, jordgubbar o chokladsås till efterrätt funkar ju alltid! ;)
 Hundtricket är det som gäller då både Josefin o Claes älskar våra tre hundar! <3
Ser ni vitrinskåpet till vänster på bilden, det ska snart bytas mot ett nytt! Ika var ju här o gav mig inredningstips o jag tror det kommer bli så bra. Hon flyttade även bröllopskortet till matsalen o satte min egna målning bakom dörren! Hihi
Självklart tittade jag på Nationaldagsfirandet! ;)
En härlig helg till ända! Nu har Bella bara 4 dagar kvar innan sommarlov o  hon kommer hem <3

Ha en underbar start på veckan! 

Kram på er om ni orkat hålla ut ända ner hit! Hihi.......

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar