Petra Nyman Art & Design

söndag 26 juni 2016

En grym helg! Grillning o alla barnen hemma! Hundtricket!

Jag är som alltid lyckligast när alla barnen är hemma! <3  Har verkligen inte vant mig att alla är utflyttade nu. Förra helgen kom även R:s dotter Julia hit från Örebro.

Alltså vi har så himla kul, det är skratt mer eller mindre hela tiden. ;D!
Hela gänget! <3
Här ser ni förresten det gamla vitrinskpåpet
(kolla tidigare inlägg där jag visar det nya hihi)
Vädret var sådär men vi hade bestämt oss för att grilla även om vi fick sitta inne o äta.

Jag gjorde sallad på blandsallad, salladslök, fetaost, jordgubbar, honungsmelon, sharonfrukt, avokado o paprika.

Vi grillade fläskfilé, masjkolv, salladslök o halloumi.
R visade Julia tricket att få Elsa att ligga över axeln så gulligt när hon gör det med sitt underbett! <3
Vår lilla gremlins i familjen:)
Det gick sådär! Hihi, bara Claes, Albin o R som hon gör så med!
Även om Julia tillhör en av Elsas favorit.
Halloumi tycker jag är så gott på grillen mmm salt o gott.
Grillmästaren i kallingar dagen till ära ;)
Får sällskap av döttrarna! <3
Det blev supersmarrigt o vi satt länge o åt o surrade.

Julia berättade att hon skulle fira midsommar med Parneviks, Bella att hon skulle fira i NYC o jag, R o Claes o Josefin skulle fira ute hos mamma i Borgvik.


Kul har vi!

Till efterrätt blev det vaniljglass, jordgubbar, maräng o chokladsås (en klassiker i dessa tider)
Sen förflyttade vi oss till soffan! Dessa två alltså! Bella o Jullan <3
Inte långtråkigt en sekund! ;)
Dagen efter åkte vi o tittade på när CU o Claes spelade fotbollsmatch innan Julia åkte hem till Örbro igen. Tyvärr blev det en snörplig förlust men så är det med fotboll! Allt är inte rättvist!
Jag gjorde köttfärsås o spagetti till middag! Sallad ungefär som kvällen innan fast utan avokado.
Jag tröttnar aldrig på spagetti o köttfärssås!
Annars fixade jag o testade lite olika alternativ än auto på min systemkamera hihi
Ska bli bättre på den har jag bestämt mig för!


En mycket bra helg, med skratt, fotboll, god mat! <3

Nästa inlägg kommer om midsommar även om jag helst vill förtränga den i år!

Kramar Petra

<3

/Petra







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar