Petra Nyman Art & Design

fredag 17 april 2015

Ny Fransförlängning på nyöppnade bodyandcare by cutanddrive! Recept på enkel god fredagsmiddag by Thaistyle! Polar Puls system på KMTI!





Hej härliga fredag! Jag är på strålande humör! Har börjat småpacka till vår Tabataboost resa till Marbella om ett par dagar! Wiii vad kul det ska bli! 

Igår var jag till fina Linnea som flyttat från Aqua till fantastisk fina nyöppnade bodyandcare by cutanddrive. Så fräscht ställe vill ni göra fransar  av ett proffs ska ni besöka Linnea här. Man kan även göra en massa härliga ansiktsbehandlingar o även spray tanning (soldusch) som jag är sugen på att testa;)




Hur fint som helst!
Fina duktiga Linnea!
Högt till tak o vitt o fräscht!
Idag ska de ha invigning i de nya lokalerna mellan 18:00-20:00, jag ska försöka hinna dit men jag har mitt spinningpass först så vi får se om jag hinner?!? Annars önskar jag såklart all lycka till!
<3

 Vill ni ha en variant på Tacofredag så tycker jag absolut ni ska testa denna Thaigryta som var busenkel  o väldigt god!


Recept enkel Thaigryta med köttfärs



Ingredienser
5oo g nötfärs (tog blandfärs som blev lite saftigare än nötfärs)
1msk ingefära
smör att steka i
1/2 purjolök
1 burk kokosmjölk
2 tsk sambal oelek
2 msk fisksås (oyster)
3 dl färsk spenat
1 st lime
Jordnötter
Ris

Jag gjorde så här
Koka riset efter anvisningarna på förpackningen.
Skala o riv ingefäran. Bryn färsen och ingefäran i en stekpanna med en klick smör tills färsen är genomstekt.
Strimla purjolöken. 
Tillsätt kokosmjölk, purjolök, sambal oelek och fisksås(oystersås) i stekpannan. Låt puttra i ca 5 min.
Grovhacka spenaten och lägg i det i stekpannan mot slutet.

Servera thaigrytan med jordnötter, limeklyftor och ris.

Bon apetit!
Mums mums!

Igår kväll var jag även till KMTI på ett möte angående Polar Pulssystem som vi ska införa på KMTI 20 April. Kommer bli kanon! Härligt för medlemmarna att veta att de tränar inom rätt pulszon.

Nu ska jag sätta fart!

Hoppas ni får en  underbar fredag!

På återseende!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar