Petra Nyman Art & Design

måndag 6 april 2015

Bortskämda på Herrgård hos underbara vänner på Påskdagen!

Vilken helt ljuvlig Påskdag vi hade igår! Så mycket skratt, underbar mat o dryck med underbara vänner! Wow vilken kväll! Vi åkte ut till Patrik o Diana redan vid 17:30 tiden. Skönt att träffas lite tidigare så behöver det inte bli så sent så hela morgondagen blir förstörd istället. De hade renoverat sitt Herrgårdskök och det blev så himla snyggt så jag vart helt mållös! Pampigt värre! Duktig han är Patrik som även hjälper oss med vårt bibliotek här hemma.


De har så många djur på sin Herrgård. Alltifrån Hästar till kaninungar! <3

Alltså jag har aldrig sett någon så liten kaninunge förut! Hur söt får man bli?!?
 Fler som tyckte det! ;)
Bonnie blev tyckte det var kul med någon som var mindre än henne?!? Haha hon såg ju ut som en jätte helt plötsligt!
Hönorna kacklade på! Jag sa till R att jag har nog aldrig sett en riktig tupp tidigare?!? Bara i böcker typ?!?

 Påfågel med underbara färger hör väl en Herrgård till! Så häftigt!
 Alltså Diana kan vara en av de roligaste människorna jag känner?!? Jag skrattade så jag grät ettag!
Kan konsten att bjuda på sig själv! Underbara Diana! Haha ;)

Vi skrattade åt barnen Elise o Leone som hoppade studsmattan så håret blev helt elektriskt! Hihi
När vi kom in i deras helt fantastiska kök fick vi ett glas Champagne!

R nallar Barnens Påskgodis! ;)


Patrik berättar lite hur han har byggt köket!

Kolla in spisen! Samt specialmålat kakel! Hur sjukt fint är det inte!
Kan man bli mer bortskämd än så här!? Tror kanppast det! Vi sitter o dricker champagne o äter småplock o umgås medan Patrik börjar laga mat. Diana badar barnen.

Så mycket gott det finns, jag hade aldrig smakat de fyllda paprikorna med ost! Grymt goda! 
Nybadad liten skruttis ville mysa med busfröet Bonnie innan det var läggdags! Så gosiga! <3
Vi fick en helt fantastisk god förrätt med 4 olika ostar som gratineras i ugnen toppade med körsbärstomater! Hur gott som helst! Jag älskar även deras tallrikar. Patrik har lovat att kolla upp om jag kan få tag på en sådan här servis. Väldigt fin.

 Så småningom fick Julie " Grand Danois" komma in o hälsa på Bonnie. 

 R är sällskaps herre när Patrik jobbar på i köket! Hihi

 Vi skrattar, babblar o löser världproblemen! Hihi
 Det doftar fantastiskt!
 Patrik är inte bara fantastisk i köket utan han har även ett stort intresse för viner!
 Ser ni årtalet på flaskan? -64 samma år som min man föddes! Snacka om att smutta o dricka med andakt! :)


Sen blev vi serverade det möraste köttet! Jag åt upp allting på tallriken! Yummie!

Stor möter liten! <3 Det gick hur bra som helst! Vilka sötnosar! 

 Kompisar forever!
<3


 En mycket lyckad kväll som vanligt med dessa underbara människor!
Så mycket inspiration! Skönt med vänner man verkligen bara kan vara sig själv med. Helt ok att komma i myskläder om man så skulle känna för det!

Tusen tack fina ni!

Claes o Josefin kom o hämtade oss vid tovtiden.
När vi kom hem satt vi uppe o pratade en stund med Bella o hennes kompisar. Så mysigt!

Bonnie vaknade vid 7:00 imorse så jag var upp med henne men som tur var somnade "nattsuddaren" om o sov ett par timmar till.


Vädret håller i sig! Så skönt o jag hörde att till veckan skulle det bli varmare också!

Nej nu ska jag ta en promenad i vackra vädret!

Claes spelar fotbollsmatch senare så vi kanske åker o tittar!

Bella är hos kompis på Brunch! Påsklovet fortsätter o det är så härligt att ha henne hemma!


Sköt om er!

Ha en bra Annandag Påsk!

<3

/Petra







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar