Petra Nyman Art & Design

söndag 30 november 2014

Nya resväskor! Recept godaste kyckling gratängen med färdiggrillad kyckling!

Hej på er! Tänk att det är första advent idag! Jag pysslar fortfarande på så snart ska allt vara på plats;) <3 Jag älskar jul o advent vilket jag är glad över! Annars har helgen varit väldigt lugn o harmonisk förutom dagens varning! Besök ej RUSTA det är ärligt talat värre än  Ullared! Jag var lite tidig igår till spinningen så jag tänkte jag kikar in på RUSTA! My god! Jag höll nästan inte på att ta mig ut därifrån!?!? What?
Som jag berättat tidigare ska familjen ut o resa snart! Då behöver man några fler resväskor.
 De här är så snygga som R investerat i.
 Hoppas dessa resväskor ska få se många delar av världen! Hihi..
Satsar på kvalité den här gången!
Grymt snygga enl mig!
Själv ska jag spana efter några från Samsonite i lite ljusare färg!
Ett shoppingtips till! Jag köpte en ny stekpanna från Ica sellection igår i bronsfärg så snygg o väldigt bra! Funkar på Induktionspis också, har man Ica kort kostade den bara 199:- istället för 399:- Får nog bli en till vid dagens dagens handling.
Jag måste visa vilken fin liten tallrik med 36 peppande ord jag  köpte av min kollega. Ni får höra av er om ni är intresserade så kan ni få hennes nummer, Maila mig isf. Ljusängeln i mitten köpte jag på IKEA för 39:-
Fatet är ca 10 cm o man kan  få det inslaget om  man vill! En fin julklapp för 150:- Det var av henne jag köpte min grodprins också om ni kommer ihåg ?;)
Här ska vi få ett grymt gott recept på kyckling gratäng med grillad kyckling o allt i en form!
Skära, hacka o rensa den grillade kycklingen.
Puttrar i några minuter!
Här har jag brett ut kycklingröran över riset!
Recept godaste kycklinggratängen med färdig grillad kyckling
Ingredienser:
1 Grillad kyckling,
1 Röd paprika,/2
Purjolök,
1 Gul lök,
1 pressad Vitlöksklyfta,
1 fast Äpple,
Champinjoner,
1 liten burk Crème fraiche,
2 dl Grädde,
3 msk het Mango chutney,
1 msk Tomatpuré,
2 tsk Sambal oelek,
1-2 msk Curry,
1 msk Paprikapulver,
1 påse smakrik riven Ost,
10 körsbärstomater  
Salt, Peppar,
2,5 dl  Jasminris kokas i 5 dl vatten

Jag gjorde så här:


Koka jasminriset och låt det sedan svalna.Vill man köra lchf kan det funka med tex stekt riven vitkål.
Rensa och bena ur kycklingen, skär den i bitar.

Smält margarin i en kastrull och fräs lök, vitlök, purjolök, svamp, äpple och paprika tillsammans med curry tills grönsakerna mjuknat något.

Häll över grädde, crème fraiche, sambal oelek, tomatpuré, mango chutney, paprikapulver, salt och peppar. Rör om väl och puttra på svag värme i några minuter. Tillsätt kycklingköttet och puttra någon minut. Bred det kokta riset i en  form. Bred över kycklingröran, strö på  riven ost och körsbärs tomater.

Gratinera mitt i ugnen, 225 grader, ca 15 minuter eller tills rätten fått fin färg och är genomhet.
        
Yummie kan jag lova! <3
 
Idag ska jag köra 75 Powerstep på KMTI! Kan erkänna att jag är rätt trött i kroppen efter veckan 6 klasser men det brukar ordna sig bara man sätter på musiken och man blir varm i kroppen. <3
 
Ha en fin första advent fina bloggvänner!
 
 
Kram på er!
 
<3
 
/Petra

2 kommentarer:

  1. Hoppas du haft en mysig advent vännen o den där kycklinggratängen måste jag testa, tack för tipset. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma! Ja gör det den var riktigt god! Du kan ju ändra så den blir mer LCHF så den passar dig bättre! Kramar Petra <3

      Radera