Petra Nyman Art & Design

fredag 7 november 2014

Ett fredagstips! Recept på underbar pastasås!

Hej hopp! Hoppas er vecka varit bra! Så skönt med fredag! På söndag åker vi till vårt andra hem i Nerja!  Åh vad härligt det ska bli! Kanske hög tid att börja tvätta o packa väskan? Jag drar alltid på det till sista stund! För att inte prata om när det ska packas upp igen efter resan! Finns det något tråkigare!? Annars är det full rulle här! Vi har installerat ett kodlås till dörren! Så trött på alla nycklar som ingen har koll på! Nu kan man tom öppna dörren med Iphonen. Teknikens värld! Sen har vi installerat ett nytt larmsystem i hela huset! Plus att vi har fått in fiber i huset! Jippi! Så nu är parabolen väck! Nya fjärrkontroller till alla tv-apparater dock det är ju inte så kul!:) Apple tv o Sappa o allt vad det heter?! En djungel!
 Jag måste visa er mina små fynd! Jag hittade en ny butik som jag aldrig varit inne i tidigare! Jamen så mycket fin o billig inredning! Jag föll pladask för det här hjärtljuset!
Om jag säger att priset var hela 29:- Ja ni förstår vilket paradis det var när jag hittade den affären!;)
Chili heter den!
 
 Sen hittade jag de här små minigrytorna för hör o häpna! 29:-/st de tål ugnsvärme upptill 250 gr.
Jag ser då ingen större skillnad mot de dyra som Le Creuset skulle inte förvåna mig om det är samma tillverkare?!? Sen köpte jag de här små fina såsskålarna för 25:-/st så fint när man serverar med egen såskopp på tallriken när man har gäster! 
Jajamen den här fina fick också följa med hem! Perfekt då vet man alltid vart skopan är också!
 Annars åt vi ljuvliga räkor i onsdags! De godaste jag ätit tror jag! Tror de kostade 300:- /kg så det var inget fynd direkt? Fick ätas med andakt! Hihi
 Här ska ni få ett riktigt smarrigt pastasåsrecept lagom till fredakvällen! Tror jag kan ha skrivit det tidigare på bloggen men annars kommer det igen! Längre ner i inlägget
 



 
Jamen hur gott var inte det här då!
 
Recept pastasås med räkor o färskost
 
Ingredienser
3 tomater
1 liten purjolök
2 vitlöksklyftor
1 burk creme fraiche
1,5 dl grädde
1  boursin eller vitlöksost eller annan färskost
valfria räkor (färska är alltid godast)
2 dl vatten
2 msk fiskfond
2-3 msk timjankrydda
smaka av med salt och cayennepeppar.
 
 
Börja med att skala och hacka tomaterna. strimla purjolök och vitlök.
Stek lite lätt i en stekpanna. Tillsätt vatten, fiskfond och timjan som ni låter småputtra ca 5 min.
Tillsätt därefter vitlöksosten, grädde och cremefraiche. Låt detta koka ihop.
Smaka av  med salt och cayennepeppar
Sist lägger du i räkorna som bara ska bli varma utan att koka upp.
 
Servera detta med valfri pasta och  en god sallad!
 
Smaklig Spies!
 
 
Nu ska jag sätta fart! Snart spinningdax!
 
Älskar min fredagsspinning med 80s tema!
Då vet man att det är helg sen!
 
Nu har jag bara två mobilskal kvar! Tack alla som köpt!
 
Fick tom göra en till beställning!
 
Trevlig fredag!
 
<3
 
Kram  Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar