Petra Nyman Art & Design

onsdag 9 april 2014

Rockefeller Center! Dream Downtown hotel! Buddakan NY! New York del 5!

Jag vet inte vad som flög i mig men helt plötsligt befann jag mig längst upp på Rockefeller Center!
Jag var nog för trött av all shopping o promenerande så jag bara följde med! Jag har alltså grym höjdskräck! Vet inte om jag hade blivit lite van av höjden eftersom vi bodde på 34:e våningen på New York Palace?!??
Jag ångrar inte en sekund att jag åkte upp! Så häftig vy! Bella som även varit upp i Empire State Building tyckte det här var häftigare! Tänk att se New York från ovan!
Det känns helt overkligt! Som en planch! Empire som sticker upp! Vilken vy!
Bildbevis! Inget fotomontage! Hihi

 Högst där uppe var vi!
 Här ser ni Central Park från ovan...... som vi nyss strosat runt i o ätit lunch på Boathouse!
Riktigt häftigt! Efter den här lilla hissturen hämtade vi väskorna o tog en taxi till nästa hotell!
Dream downtown! Det är lite mer modern touch lite mer inneställe! Här firade Bella sin 20-års dag!
Och även Nyårsafton!
En helt annan stil än förra hotellet vi bodde på!
Det var lördag när vi checkade in så vi möttes av Dj-music o en massa uppklädda människor med drinkar i händerna! Jösses vad alla dricker drinkar i New York tom till middagen!

Häftigt att man kan se poolen genom taket!
Rummen har väldigt högt till tak!
Vi bodde här när vi hälsade på Bella i höstas!
 
Typiskt för hotellet är de runda fönstren. Det är inte högre än 12 våningar!
Här behövde man inte ha höjdskräck!

Bella älskade att det var bra tryck i duschen! Inget hon direkt var bortskämd med!
Duschdraperiet var gjort i metall!
Vi tog en dusch o fixade till oss!
Idag behövde vi inte ta någon taxi till restaurangen! Den ligger nämligen precis runt hörnet!
Så skönt med promenadavstånd!
Min nyshoppade klänning från Zara åkte på!
Den röda brickan är fastsydd på klänningen det är inget halsband som man kan tro!;)

Vi trippade runt hörnet! Vi var en halvtimme för tidiga! Trodde vi hade bokat bord till 21:30 men det var tydligen inte förrän 22:00 så vi tog ett glas bubbel i baren så länge! Det gick ingen nöd på oss direkt! ;)
Lördag kväll o ganska hög musik även här! 
Här bokade vi bord BUDDAKAN NY
Vi delade på en flaska vin till middagen!
Som var en massa småplock igen!

Dumplings fast helt annorlunda än de gratinerade vi åt kvällen före!
Det är lite mer asiatiska smaker!
Det  gick även att beställa en rejäl köttbit om man hellre ville ha det!

Vacker efterrätt!
O väldigt smaskig!

Känner ni igen det här stället?
Från Sex and the City! ;)


Mätta o belåtna promenerade vi runt hörnet tillbaka till hotellet!
Somnade på tre röda!
Vi behövde vår skönhetssömn!
Morgondagen skulle bli minst lika intensiv!

<3

Godnatt!

/Petra

4 kommentarer:

  1. Åhh, Petra vilket fantastiskt liv du har! Så härligt att du delar med dig av alla dina strapatser, såsom att ge dig upp i värsta skyskrapan trots din höjdskräck! Jag vet hur det känns, jag kunde inte tvätta fönstren på övervåningen innan vi skaffade vändbara...Och igår fick jag lugna en av dina gäster(Ann-Louise, som har varit med lika länge som jag, typ i 100 år) som var orolig för att du råkat ut för nån svår sjukdom eller olycka eftersom hon inte sett dig på länge. Då sa jag, som en allvetande, genom din blogg; Nej då, Petra har det gött i New York tillsammans med sin mammi och älskade dotter! Sen tillade jag att hon borde läsa din blogg så hon skulle hålla sig uppdaterad med dit spännande liv!
    Ha det fortsatt härligt och hälsa din fantastiskt duktiga dotter!!
    Massa kramisar!
    Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Anja du är ju helt underbar! Vad glad jag blir! <3 Ann-Louise var ju med på Powerstepen idag!:) Jag var så övertaggad så jag låg o gjorde situps när jag borde ha påbörjat stretchen! Hihi! Vi har haft från hjärtat en helt underbar mamma dotter resa! Ha det så gott så hoppas jag vi ses snart! Kraaam! Lär väl inte somna än på någon timme! :D

      Radera
  2. Ha ha!! Kunderna skall vara glada över att de fick bonussitups av dig!!! Skall försöka hinna till din härliga popspinning, men man vet aldrig vad som händer på mitt jobb...så vi ses när vi ses!
    Massa kramisar
    Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja snacka om övertaggad!;)Hoppas verkligen du hinner komma till pop spinningen med din härliga energi! Annars får du ha en underbar helg ändå! Kramar Petra <3

      Radera