Petra Nyman Art & Design

fredag 18 april 2014

Lunch with a view! Bad i varma källor Szechenyi! Lyxmiddag! Budapest del 4!

Sämre tisdag kan man ju ha!? ;) Efter marknaden hoppade vi in i en taxi som tog oss till en restaurang med den här utsikten! Vi skulle egentligen till slottet men han missförstod oss! Det gjorde ingenting! Haha
 Härligt att jag får bearbeta min höjdskräck! 
New York för ett par veckor sedan o nu det här! ;)
Lite Ungersk champagne kanske gör underverk med förkylningen!
30:-/ glaset R tog en gulaschsoppa som kostade 40:- ja det är verkligen prisvärt här!


Jag åt en toppen "homemade" pasta med jätteräkor o tomatsås med hyvlad parmesan!
Kul när vi kan koppla upp oss på Wifi! Alla måste kolla sina telefoner! ;))))
Bild tagen från restaurangfönstret!
Inte en lugn stund här i Budapest! Taxin som tog oss från lunchstället fick vänta utanför hotellet när vi sprang upp badkläderna! Sen fick han köra oss till detta badet!

Du kan läsa HÄR!
Budapest är den stad som har flest termalbad o SPA:n!
De är ju kända för det!
Den största spakomplex i Europa är Széchenyi bad i Budapest! Dit åkte vi!
Först tog jag o Elisabeth en varsin massage! Väldigt billigt med all Wellness i Budapest!
Hade vi haft mer tid hade vi gärna gjort några fler behandlingar! Lite manikyr, pedikyr mm.
 Sen tog vi ett dopp i denna varma källa! Det här ska tydligen vara den djupaste o hetaste källan i hela Europa!
Kan man bli annat än frisk liksom?!?
Jag kände mig väldigt uppmjukad i kroppen när vi åkte tillbaka till hotellet för att göra oss iordning till kvällens middag!


 Inträdet låg på ca 120:-/ så skönt att få lite värme i kroppen!
Mycket folk bara! Ser ni det kända schacket bakom oss som ofta brukar vara med på bild?

 Efter en snabbfix på hotellet fick vi ett bord sent på denna helt magnifika restaurang!
Jag kände mig lätt nedklädd, snorig som Pretty woman ungefär när hon kommer på lyxrestaurang första gången! Herre gud så flott! Vi var så upppassade, de borstade smulorna med en liten borste från bordet när vi hade ätit en brödskiva! Kolla in vilket fint porslin! Sen var det den vackraste orkestern som spelade i bakgrunden! Vi kände oss som om vi var med i en film!
Restaurangen heter Gundel!  http://www.gundel.hu/
 Jag tog Carpaccio!
Vi åt fantastisk mat o drack goda viner enligt de andra!
Jag hade varken smak eller luktsinnet med mig tyvärr! Grr..... men njöt av miljön o trevligt sällskap!

 Flamberade jordgubbar o glass under tillverkning!
<3
 Helt ärligt! Vi hade en hel orkester med bla så vackert fiolspel alldeles för oss själva!
Vi stängde stället helt enkelt men inga sura miner att de tyckte vi borde skynda oss därifrån!
Proffsigt kallar jag det!
Vilken service! Vilken trevlig personal! Sån lyx en vanlig tisdag!
Vi var mer än nöjda när vi avslutade med lite ostar o ett dessertvin!
Så vackert de spelade!
Det här var verkligen något utöver det vanliga!
Vilken HEL-dag vi har haft!
Tror ni vi stupade i säng! Snarkade på väg ner till kudden!
(nej just det vi hann med ett ställe till innan vi nannade kudden);)
En bar där de dansade på bardisken?!?
Ni förstår om jag inte har haft varken tid eller ork att blogga va?!?
;D

Men ännu en heldag ska avnjutas i Budapest innan flyget går hem på torsdag!

Ha det bäst!

<3

Kramar Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar