Petra Nyman Art & Design

tisdag 1 april 2014

Packar väskan! New York är nära nu! Veckans middagstips!

 
 
 
 
 
Hej på er! Vad det har gått i ett några dar! Varför är det så när man ska iväg o resa för! Både igår o idag har jag "Worked hard for the money"! ;) Okej! Jag jobbar bara 25 % men dessa dagar har jag  jobbat mer än heltid känns det som! Utbildningar som ska igång! Det strular med lite av varje! Videokonferens o imorgon utbildning i att skapa filmmanualer! Yes box! Jag springer runt o har packat alldeles för mycket! Behöver nog halvera packningen innan jag stoppar ner den i resväskan!
Dessutom letar jag efter kläder jag vill ha med mig men som jag inte hittat än! Letar i garderober o i tvättstugan men än så länge utan resultat! Måste ju ha plats för shoppingen också! Okej jag är inte någon galenshoppare men hittar jag det rätta vill jag gärna att det följer med hem! Annars är jag rätt behärskad måste jag säga själv! ;) Det låter värre än vad det är! Hihi
Kollade in Yr.no det gjorde ju inte saken bättre! 6 gr regn ena dagen o 18 gr o sol andra! Tjoho!
Har precis börjat packa! Men platt tången ska tillbaka! Bella har ju en i New York! Så vi sliter på hennes! Hihi
Måste fräscha till sig lite inför New York resan! :)
Skala av ett ansiktslager mm!



 
 Igår efter spinningen o den galopperande älgen längs vägen! (som ni kan se på Insta);) försökte jag vara nyttig! Havets Oxfilé liksom! Inte lika uppskattat av familjen tror jag men men så får det bli!
Fisk minst en gång i veckan! Å inga ben! Vad mer kan man begära!?!?
 

 
Torskrygg, citron, brockoli, spenat, Lallersteds remouladsås o hackat ägg i smält smör!
Värsta middagen ju! Eller?!? Jag älskar detta! Kan verkligen längta!


Kycklingen blev också toppen som lagade i förrgår!
Ni ser ingredienserna?...... men jag lovar att komma med receptet också!
Jag har ätit den till lunch flera dagar i rad! ;)


Det är inte bara hem från spinningen man möter diverse djur!
Utanför mitt fönster också!
Elsa chihuahuan har precis skrämt bort en på första bilden!
Hon har ljus o gäll röst! Hihi
Inte direkt skrämmande!?!
 
 
Nu har vi precis ätit detta!
Min undran är hur de ska klara sig utan mami i flera dagar! Hihi
 
Nu ska jag fortsätta leta efter borttappade saker!
Städa köket!
Sortera bort hälften av packningen!
I alla fall försöka! Hehe
Imorgon är det utbildning hela dagen!
Sen bär det av med bästa mamman i hela världen till bästa dottern i New York!
Hur kul ska inte det här bli! Åhhhh.............vad jag längtar! Pirr, pirr!
 
<3 <3<3
 
Ha en fin kväll! Så hörs vi snart igen!
På återseende!
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar