Petra Nyman Art & Design

tisdag 8 april 2014

Checkat in på New York Palace! Glädjetårar! New York del 1!

Hej på er! Vilken helt underbar resa vi har haft! Att jag o mamma åkte o hälsade på dottern i New York var det bästa vi har gjort! Vilka härliga upplevelser! Det här kommer vi leva länge på! För nya bloggläsare är min dotter i New York o har varit sedan Juli o dansar på Broadway Dance Center, nu är det bara någon månad kvar så vi passade på att ta en långweekend dit o hälsa på! Kul för mamma har aldrig varit i New York!
Resan gick överförväntan bra! Mamma hade fixat en shuttle buss så vi slapp stå in lång taxikö när vi kom fram! När vi frågade vart vi skulle  gå fick vi hjälp hela vägen fram typ- Follow me! Hjälpsamma amerikaner gillas! (det var ju en bit kan tilläggas);)
När vi kom på shuttle bussen var det ett par till familjer som åkte med, sonen (tonåring) i familjen som satt bredvid mig var så trött så han somnade o föll ner sovande på min axel! Haha (stackarn tyckte det var pinsamt när hans mamma knuffade på honom)

När vi kom fram hade Bella tagit sig till lobbyn hon också!
Vi gick omkring o stirrade överallt så vackert var det! Vi kände oss som Pretty Woman ungefär!
Bella, jag o mamma! Sååå mysigt! Mamma hade inte sett Bella sen i mitten på Juli så några glädjetårar blev det allt! :)

Sen fick vi hjälp med bagaget upp på rummet!

 Så himla fint hotell med bästa läget precis vid Rockefeller Center, nära till Central Park, Times Square o Fifth avenue!
Det fanns entréer på tre olika sidor!
Så var vi äntligen installerade på rummet! Så härliga sängar så man ville nästan krypa ner direkt!
Vi landade 12:00 på dan amerikansk tid o var på hotellet vid 14:30 tiden! Här sitter vi o planerar allt vi vill hinna med dessa 4 dagar!
Ja det behövs ett schema för att hinna med allt man vill göra! Hihi
Som tur har vi världens bästa guide Bella Nyman med os så jag o mamsen behövde bara slappna av!

Vad ska man välja?

Sa jag att vi bodde på 34:de våningen?!? Ser ni den gula lilla taxibilen där nere!
Jag fick jobba hårt med min höjdskräck om man säger så!
Som tur var, var det inga glashissar som när vi bodde på Marriott i 
oktober när familjen var o hälsade på Bella!
Efter en dusch (skönt att bli av med lite resdamm) samt uppackning av väskor gick vi ner till hotellets bar.
Syns det att det är vinflaskor på väggen!? Hur många som helst!
En av entréerna!
Sen tog vi en taxi till Red Rooster!
Marcus Samuelssons restaurang ni vet som ligger i Harlem!
Vi hade bord till kl 18:00!
Mormor o Bella hade mycket att uppdatera! <3
Bella hade längtat efter köttbullar o mos!
Mamma hängde på hon också!:)
Jag åt någon stark soppa med  skaldjur bredvid!
Alltså köttbullarna o moset var verkligen Gudagott!
Fullsatt i restaurangen när kl var 18:00!
Väl tillbaka på hotellet igen somnade jag på väg ner till kudden!
Helt schack matt kl 20:30! What?!?
Då var det dags att dra för gardinerna!

Godnight New York!
Ses imorgon!
Till en ny fullspäckad dag!
Kommer i nästa inlägg!
(många inlägg kvar om vår resa) ;)

Så härligt att lägga sig i fluffiga lakan när man är så galet trött!

Puss! 

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar