Petra Nyman Art & Design

torsdag 20 april 2017

En långhelg i Sälen Stöten!

Bättre sent än aldrig?! ;)  

Livet är en fest känns det som!  Först hade vi en långhelg i stugan i Stöten, 

sen hade vi en dag hemma innan vi packade om resväskan från vinterkläder till sommarkläder då det bar i väg till Cannes där våra vänner gifte sig.

Vi har haft magiska dagar o det har gått i ett. 

Jag har njutit av varenda sekund så det har inte funnits tid för min lilla blogg, men det kommer ;)

Vi åkte alltså till vår stuga i Stöten på torsdagen runt lunchtid.

Våra vänner Ika o T kom också på torsdagen o jag lagade mina oxrullader. 
En mysig kväll då vi inte setts på ettag.

Recept på mina oxrullader googlade jag upp

Bästa som hänt att jag kan googla mina egna recept då jag är urusel på att spara dom på ett smart ställe!
 Vilket gäng! Jack är så intresserad av vår Chihuahua Elsa <3

Storleken har ingen betydelse tänker Jack o slickar sig runt munnen hihi

Elsa tar skydd i mattes knä;)
Mig är ingen intresserad av tänker Bonniebus! <3 ;)

Som prinsessan på ärten! <3
 Middag o soffhäng

Ika o T hade med sig så fina blommor

På fredag drog alla utom jag som passade hundarna ut i backen.

Jack passar på att vila när husse o matte åker utför! ;)

Strax runt lunchtid dök även efterlängtade familjen Fredholm upp.

T grillar korv o burgare till hela gänget.

 Här har vi grillmästaren T himself som inte är så lätt att få med på bild;)

 Vardagsmotion då en snöskoter skulle upp på kärran, det var tyvärr för lite snö för att åka.


Obligatoriskt bubbelbad o bastu är ett måste i fjällen

 <3
 O en kall öl kan nästan också räknas till det obligatoriska eller?!

 T lagade en grym gryta med massor av olika kött bla viltkött o korvar.
 Grymt gott!
Massor av sås! ;)
 Vi kom dock av oss lite då Lisa helt plötsligt skriker från övervåningen!

 Det har kört en lastbil in i Åhléns i Stockholm!!!!! Kanske Terrordåd!

Det var  långa minuter innan jag fick tag på Bella, de var vidriga <3 

Hon går på Balettakademien så förmodligen var hon ju i skolan men mina tankar hann ändå gå till att de kanske är o köper rekvisita till föreställningen som de snart ska visa!!!

Som tur var hörde hon av sig ganska snabbt <3  Rektorn låste skolan o så satt de o tittade på nyheterna o lyssnade på radion.

Vilken skräck! Ingen vågade gå ut eller ta tunnelbanan. 

Alla var i chock, kanske lite därför jag inte fick mig för att blogga när vi var i Stöten man kom liksom av sig efter detta. Det kommer för nära.

Nyheterna på hela tiden!
Lider med alla drabbade, anhöriga o alla som varit med om att ha upplevt detta vidriga på nära håll!

<3 Kärlek o styrka!

 Våfflor efter skidåkning med nutella o grädde är också obligatoriskt efter en heldag i backen!

 Jag o Lisa tog bara en skön promenad på lördagen så lite extra träning när Lisa är med är bara att räkna med ;)!

 Charlie hänger självklart på! 
 Lisa åkte o köpte en massa kött att grilla på kvällen.

Premiärgrillning är ju alltid bäst!



 Nathalie var bästa hundvakten hon har rastat en i taget (4 st hundar) flera gånger om dagen!

 Ika o T <3
 Vilket kött! Så himla gott med nygrillat!
 Massor av surr o skratt!


 Lisa fixade inte EN utan TVÅ pajer, en hallon o en blåbär...... förvånad?!? NOT!

Det har inte gått någon nöd på oss här direkt kan man lugnt säga!

 Bra musik o familjen Larsson fick feeling! ;)

Tre härliga dagar med goda vänner, underbara barn, hundar, god mat, frisk luft.

Vad mer kan man begära! Ett härligt miljöombyte!

Vid intresse av att hyra så sök på Vinterstigen 9 på FB eller klicka HÄR!

 Så lite snö men backarna fungerade bra ändå för de som åkte.

Tack för den här gången Stöten!

Då var det bara att åka hemåt o packa väskan för nästa äventyr som har varit HELT MAGISKT!


Kram på er! Ta hand om er!

<3

/Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar