Petra Nyman Art & Design

onsdag 2 december 2015

Advent i vårt hus!

Hej på er! Vi hann få upp adventsljustakarna till första advent trots att jag körde pass i söndags;) 
Det är så mysigt när alla ljus är tända, älskar  tiden innan jul mest. Tomtar o granar kommer inte förrän närmare jul. Förra året flydde vi julen för första gången på R:s födelsedagsresa till San Fransisco, Las Vegas, Hollywood o Hawaii, det var inte dumt det heller kan jag säga. 



Den här ängeln köpte jag på IKEA förra året för 39:- 
Fler änglar i fönstren, men de här har hängt med länge
Två enkla adventsljustakar, den här kommer från Lagerhouse.

Hittade fina ljus med siffror  på Hemtex, de passade fint i min Perfect Home ljusstake.

Brasa höjer ju mysfaktorn rejält också! Hihi

Annars har vi tagit härliga promenader! Det har ju varit blå himmel några dagar nu även om det blåst småspik. Idag är det däremot så grått o trist ute.

Igår tog jag o R en sushilunch på stan. Sen sprang jag gatlopp när han var på några möten. Samt gjorde ett besök på Hugos Herr. Vad skönt det är när män handlar kläder för då gör de det rejält på en gång! ;) Jag mötte Ika på stan också så vi fick en mysig pratstund.
Jag fick med mig lite småkraffs hem. Gick mest o insöp julstämningen som är på stan nu.

Jag åkte hem o gjorde en blomkålsgratäng o knaperstekt salt kassler till. Enkelt o gott!

Receptet på den goda blomkålsgratängen hittar ni


Jag har även hunnit till fina Linnea på CutandDrive o fått mina fransar påfyllda.

Igår fick huset sig en storstädning också så jag går bara omkring o njuter av nystädat hus o julmusik.


Idag är det träningsdag för mig! Pilates o spinning det ska bli så otroligt skönt. Jag har inte tränat sen i söndags o vet att jag mår så bra av att röra på mig.


Ha en fin dag så hörs vi snart igen!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar